Link Building след Google Panda и Penguin Update

Link building след панди и пингвини … или новите правила в зоопарка

Link Building след Google Panda и Penguin Update – презентация на Огнян Младенов на Zero Marketing

Link Building

Quantity – Количество
Quality – Качество
Relevance – Уместност
Trust – Доверие
Diversity – Разнообразие
Anchor Text

Link Building – какво е това ? (общ авторитет, позициониране)

Преди да започнем да трупаме връзки (domain, ontext, onpage, onsite)

Цели на линк билдинга
Оптимизиране по конкретна дума/фраза
Повишаване на авторитета и доверието в сайта (Trust).

Авторитет и доверие (Trust) на домейна

Входящи връзки (PR на началната)
Възраст

Тематика на страницата

Тематичните връзки са най-силни
Какво да правим ако страницата не е тематична – опитваме се да вкараме линка в тематично изречение (абзац)

Връзката да е заобиколена от текст

Повече текст е по-добре (използване на KW в текста / синоними)
Големи групи от връзки без текст около тях footer/sidebar – не

SPAM с anchor text – Източник http://goo.gl/2sGvi

Отсъствие на естествени връзки – Източник http://goo.gl/2sGvi

Липса на връзки от релевантни сайтове – Източник http://goo.gl/2sGvi

Какво да НЕ правим ?

Не премахвайте веднага всички връзки

Не ДЕ-оптимизирайте съдържанието

Не подавайте веднага молба за преразглеждане на сайта

http://goo.gl/gEJBz (WPMU)

Какво да правим ?

Тематични микросайтове с качествено съдържание. Връзки към основния сайт като най-авторитетен източник

Мрежа от тематични блогове / guest blogging в релевантни блогове.

Разнообразни връзки и anchor text. (60%, click here, URL)

Експертни мнения в авторитетни / релевантни сайтове (форуми, блогове)

Инвестиции в качествено и релевантно съдържание
(текст, изображения, видео, аудио)

Сайтове явно указващи принадлежност към реален бизнес/личност (rel=author)

Препоръки на Marc Ensign към собствениците на сайтове пострадали от Пингвин ъпдейта. Препоръките са одобрени от Matt Cutts
(Google Web Spam Team)

1. Създайте блог и регулярно добавяйте ценно съдържание
2. Посещавайте блогове по вашата тема и оставяйте полезни коментари
3. Публикувайте на сайта си връзки към важни източници на информация по темата, които са полезни за потребителите
4. Споделяйте създаденото съдържание в социалните мрежи
5. Позиционирайте се като експерт

Неодобрен съвет

Намерете добра PR агенция или прочетете книги и започнете да пишете логични пресрелийзи. Не забравяйте да публикувате пресрелийзите и на собствения си сайт

Лечение при ухапване от пингвин

(експерименти)

Увеличаване количеството естествени връзки тип URL с поясняващи текстове съдържащи kw/f (форуми, блогове) >20-30%
пример [още за SEO можете да прочетете в http://searchengines.bg]
Връзки от тематични сайтове (DMOZ)

Не се лекува с :

Премахване на дублираното съдържание
Намаляване на плътността на ключовите думи (не работи)
Отстраняване на тагове , ,

Google+ коментари

Коментари