Google Panda и Penguin

Google Penguin & Panda — Presentation Transcript

Как да се справим с панда и пингвин – Панди, пингвини и други гадини – Презентация на Огнян Младенов (SEOM) на K2Web

1. Панди, пингвини и други гадини или Има ли живот след ТОП ?
2. 40 % от сайтовете в топ 10 (BG) са пострадали от Panda 3.6+ и Penguin ъпдейтите(април-юли 2012)От тях40% извън резултатите (IDN)30% понижени по определени ключови думи, останалите – ок20% сериозно понижени по всички търсения10% незначително понижени по почти всички търсения
3. Атаката на зверовете Начало на Panda update – 23 февруари 2011Съобщения в GWT за неестествени връзки – началото април 2012 (NB) 700 000 !!!Старт на пингвин ъпдейта и промени в позициите на сайтовете – 24 април 20122 типа промени1. Понижение по конкретни kw/ph с 5-30 позиции в резултатите2. пълна песимизация на сайта и понижение по всички kw/phВиновни1. За частични проблеми – Пингвин (!!!)2. За пълна липса в SERP – ПандаПри филтър от Панда е възможно сайта да започне да се позиционира лошо и при търсене по цели пасажи от текста !!!
4. Разлика между панда и пингвин ? •Панда – съдържание, реклама•Пингвин – свръхоптимизация на сайта – нерелевантни връзки, препълване с ключови думи
5. Нагризани и изядени сайтове от Panda • Недостатъчно или нискокачествено съдържание • Дублирано съдържаниеМагически изцеления :3.Премахване на страниците с нискокачествено съдържание5.Добавяне на висококачествено съдържание + ККК (usability)7.Премахване (canonical) на страниците с дублирано съдържание9.Премахване на tags11.Уникални Title / Description (brand 1)
6. Накълвани от пингвина(Наказани сайтове от Penguin Update)• Агресивно използване на целевите ключови думи в anchor text навходящите връзки (над 60%)• Използване на имена на домейни с точно съвпадение наключовата дума/фраза (IDN)• Купени връзки, linkbuilding базиран на нискокачествени статии(източници) и спам коментари в блогове• Сайтове с връзки от нерелевантни източници• Сайтове с бързо нарастващо количество неестествени илиеднотипни връзки (коментари, профили, подписи във форуми)…Сайтове с лоша вирусна или спам история<20-30 странициРесурси, които не са обновявани скоро
7. SPAM с anchor text – Източник http://goo.gl/2sGvi
8. Отсъствие на естествени връзки – Източник http://goo.gl/2sGvi
9. Липса на връзки от релевантни сайтове – Източник http://goo.gl/2sGvi
10. Хирургическа интервенция при пингвинска болест (GWT)1. Link stuffing – много връзки от нискокачествени страници към един URL адрес2. Anchor text – еднакъв, ключова дума в над 60 %3. Link farms – купени връзки от борси за връзки, блог мрежи4. Нерелевантни връзки5. Изходящи връзки (проверка) – лоши/добри сайтове6. Onsite links (footer, sidebar)7. IDN (canonical)
11. Вълшебни хапчета за пингвини 1. Увеличаване количеството естествени връзки тип URL с поясняващи текстове съдържащи kw/ph (форуми, блогове) >20-30%пример [още за SEO можете да прочетете в http://searchengines.bg]2. Връзки от тематични сайтове (коментари – форуми, блогове)3. Връзки от новинарски сайтове / релевантни статии4. Връзки от авторитетни регионални сайтове (правителствени, НПО, браншови)5. Връзки от брандови сайтове в нишата (anchor бранд)6. Съдържание и връзки от утвърден експерт в нишата (rel=”author”)
12. Имунизация срещу вредители 1. Разнообразни връзки и anchor text. (60%, бранд, URL)2. Тематични микросайтове с качествено съдържание. Връзки към основния сайт като най-авторитетен източник3. Мрежа от тематични блогове / guest blogging в релевантни блогове.4. Експертни мнения в авторитетни / релевантни сайтове (форуми, блогове)5. Инвестиции в качествено и релевантно съдържание(текст, изображения, видео, аудио)6. Сайтове явно указващи принадлежност към реален бизнес/личност (rel=author)7. Социални мрежи (200, сигнали)8. Бранд, бранд, бранд !
13. Brands• Реални хора, работещи на реален адрес (soc)•Автентични акаунти в социалните мрежи (follow)•Пълна информация за контакт (снимки, офис)•Регистрирани в държавни и регионални сайтове•Получават трафик от различни източници•Получават търсения по brand•Имат офлайн маркетингови и рекламни кампании
14. Приказки от 1001 нощMatt Cutts на SMX в Сиатъл :•Google + не влияе на SERP•Google Analytics не се използва като фактор в алгоритъма за позициониране•GWT помощ за лоши връзкиИзточник :Matt Cutts On Penalties Vs. Algorithm Changes, A Disavow-This-Link Tool & Morehttp://goo.gl/BviRw
15. Негативно SEO Google обещава, Bing вече е готов

Google+ коментари

Коментари