The Buying Cycle & Google AdWords

The Buying Cycle & Google AdWords

Александър Георгиев на SEO конференция 2010

The Buying Cycle & Google AdWords Александър Георгиев – Presentation Transcript
The Buying Cycle & Google AdWords
Alexander Georgiev
Advertise BG Limited

SEM се Променя а Вие?
Изискванията на Клиента растат постоянно
Начина, по който потребителите използват търсачки става все по-комплексен.
Наша работа е да се пригодим към тези промени.
Ако не успеем:
“Конкуренцията е само на един клик разстояние”
11.6.2010
2
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Лекцията
Днешната лекция е разделена на две части:

Теоритична – какво представлява цикълът на купуване и какви са различните му фази
Практична – как да приложим наученото в нашите онлайн маркетинг кампании с инструментите предоставени ни от Google AdWords
11.6.2010
3
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Какво е ‘The Buying Cycle’
Две дефиниции които описват процеса по най-точен и разбираем начин
“Цикълът на купуване е стандартен процес, през който организации и потребители минават когато закупуват продукт или услуга.”
“Това са стъпките, през които всеки от нас минава докато закупи даден продукт или услуга.”
11.6.2010
4
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Какво е ‘Buying Cycle’
11.6.2010
5
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Интерес
Тук клиентът осъзнава, че има даден проблем, за който му трябва решение
Тази стъпка не може да бъде изпусната
Търсачките играят малка роля в тази част от цикъла. Само 9% от потребителите придобиват интерес чрез търсачки казва Enquiro.
По-голямата част от потребителите добиват интерес от офлайн медии. TV, Радио или печатна реклама.
11.6.2010
6
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Проучване
В тази фаза на цикъла клиентът започва да проучва какви решения съществуват за неговия проблем и по-точно:
-какви продукти се предлагат на пазара-кои са компаниите, които ги предлагат-какви са техните спецификации-колко струват
От целия buying cycle потребителите използват търсачки най-активно във фазата на ‘Проучване’. По-последни данни 70% от потребителите.
11.6.2010
7
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Проучване
От гледна точка на SEO и PPC, ‘Проучването’ е дефинираща част за подбора на ключовите думи.
Един от големите въпроси на много SEM специалисти е какви думи да използват – общи или конретни. Проблем, който ще разглеждаме и по-нататък.
Следващия слайд ще ви даде насока
11.6.2010
8
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Как търсят потребителите?
По-долу виждате две таблици показващи дължината на използваните ключови думи в през 2007-ма и 2009-та година по данни на OneStat.
11.6.2010
9
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Какво ни показва това
Потребителите стават все по-конкретни в тяхното търсене за продукти и услуги.
Това означава ли, че не трябва да ползваме общи ключови думи?
Съвсем НЕ. Защото те спомагат с брандинга, а също така асистират при реализацията на long-tail и brand specific keywords.
11.6.2010
10
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Решение
Предпоследната стъпка от цикъла е вземането на решение за покупка.
Търсачките отново играят важна роля – по данни на Equiro, 43% от потребителите се обръщат към тях за помощ със своето решение.
Важно е да знаем, че Решението отнема време. Малко са случайте, в които клиентът купува моментално след търсене.
11.6.2010
11
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Колко време?
Само 15% купуват в същата сесия с първото търсене
80% купуват в по-късен период и след повече от едно търсене
40% от покупките се случват между 5 и 12 седмици след първото търсене.
Друг решаващ фактор за вземането на решение е….
11.6.2010
12
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Цената има значение
При продукти с цена до $500 покупката най-често става в рамките на 1-вия месец
При продукти над $10000 долара покупката може да отнеме от 1 до 12 месеца
Време за решение
Кратко
Дълго
11.6.2010
13
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Покупка
Това е завършващата фаза от цикъла.
Една тревожна новина за нас…..
Много малко хора купуват онлайн
По последно проучване на ComScoreи Yahoo! данните показват че 89% търсят информация за продукти или услуги онлайн, а тези, които купуват са само 7%.
В България може би са още по-малко
11.6.2010
14
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Защо това е лошо?
Защото точно поради тази причина PPC , SEO и други типове онлайн реклама не получават заслуженото признание. Няма как да измерим колко от хората, които са намерили продукт или услуга в интернет са го закупили в магазина.
11.6.2010
15
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Как да създадем Интерес с Google AdWords?
Както споменах по-рано търсачките не се използват активно в тази фаза на цикъла, но все пак има какво да направим:

Опитайте с общи ключови думи
Дайте решение за проблеми, които хората имат
Използвайте съдържателната мрежа на Google
Опитайте с реклама в YouTube
11.6.2010
16
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Проучване
В тази част ще се съсредоточим върху подбора на подходящи думи за вашата SEO и PPC кампания.
Може би това е едно от най-трудните неща в SEM.
Важно е да отбележа, че правилна формула няма. Всяка кампания си има своите специфики и вашата работа е да прецените как да подходите към тях.
11.6.2010
17
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Broad VS Long-Tail?
А може би комбинация от двете?
Общата практика показва че потребителите обикновено започват търсенето си с по-общи ключови думи и след това се насочват към по-конкретни.
Колкото по-близо до края на цикъла е дадена ключова дума толкова по-голям е шанса тя да се реализира. Ex. Buy Nokia n90
11.6.2010
18
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Подбор на ключовите думи
Buying Cycle Stage
Early
Late
User Search Queries
Broad
Specific
Ето и един конкретен пример:
Искаме да слушаме музика докато пътуваме с градския транспорт за работа.
Пътеката на търсене може би би била следната:
Portable musicplayer > mp3 music player > ipod mp3 player > ipodtouch 16gb price
Важно е да отбележим, че покупката в повечето случай е в следствие на директно влизане в сайта чрез URL или от Bookmarks, което прави измерването на ефективност още по-трудно.
11.6.2010
19
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Избирате според целитеви
Ако клиента се стреми към повече реализации на по-ниска цена може би е по-добре да се насочите към long-tail и branded фрази.
Ако пък целта е популяризиране на продукти, по-голям обем трафик тогава комбинация от двете би дала по-добър ефект.
Сами трябва да прецените кое би било най-подходящо, за да постигнете вашите маркетингови цели.
11.6.2010
20
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Всяка рекламна кампания в AdWords е различна независимо дали става въпрос за един и същ продукт. Универсална формула за успех няма!

Решение
Както видяхме от статистиката по-рано тук ключовите думи отново имат значение, но няма да се задълбочаваме на тази тема:
Запознайте се с новият продукт на Google AdWords:
Remarketing
11.6.2010
22
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Какво е Remarketing?
Remarketing ви позволява да показвате различни рекламни послания на клиенти, които вече са посещавали вашия сайт.
По този начин вие можете да предлагате по-изгодни оферти на клиенти, с които вече сте осъществили контакт.
Целта на тази система е да увеличи ефективността на вашата рекламна кампания и броя на реализациите.
11.6.2010
23
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Ремаркетинг в Действие
Коли Под Наем
Коли под Наем на Най-НискиЦени. Резервирай Онлайн Сега!
KoliPodNaem.com
Коли Под Наем
Специална Отстъпка за Коли подНаем През Уикенда Спестете 20%
KoliPodNaem.com
24

Покупката
Може би тази част от цикъла на купуване се свързва най-често с анализа на резултатите и затова тук ще говорим точно за това.
Един от многото софтуери, които са на ваше разположение тук е Google AdWords Conversion Tracking.
Той позволява измерването на реализации:
-продажби
-регистрации
-посещения на ключова страница
-сваляне на даден файл.
11.6.2010
25
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Но ние няма да говорим за него!
По скоро искам да ви покажа една приставка към този софтуер, която бе добавена на скоро от Google.Тя се казва Search Funnel.
-Search Funnel предоставя много по-подробна информация за реализациите от вашите AdWords Кампании. Включително:
-Дължината на реализацията в дни, часове
-Асистиращите реклами и ключови думи
-Пътеката от ключови думи
-Броят на кликовете или импресии нужни за реализиране
11.6.2010
26
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Search Funnels
11.6.2010
27

Благодаря ви за отделенотовременадявам се, че лекцията е била интересна за вас!
11.6.2010
28
Alexander Georgiev – Advertise BG Limited

Google+ коментари

Коментари