• Home
  • /оптимизация
  • /SEO се промени завинаги: основните нововъведения в търсенето за 2013
SEO се промени завинаги: основните нововъведения в търсенето за 2013

SEO се промени завинаги: основните нововъведения в търсенето за 2013

През 2013 SEO се промени завинаги. Как да се приспособим и да бъдем успешни през 2014 ?

Превод на статията SEO Changed Forever In 2013. How To Adjust And Thrive In 2014, с автор Jim Yu, публикувана за първи път в searchengineland.com на 3 декември, 2013.

Ако някога въобще е било под въпрос това, че SEO специалистите трябва да поставят нуждите на потребителя на първо място, то 2013 бе годината, в която търсачките разсеяха тези съмнения.

Почти всяка иновация в търсенето – алгоритмични ъпдейти като Колибри, подобрения в SERP, интеграции на социални мрежи, целеше създаване на по-добро преживяване от страна на потребителя, който търси.

Тези иновации създават необходимостта SEO специалистите да се замислят по-дълбоко за стойността, която съдържанието им създава за потребителите, както и да предприемат техническите стъпки, необходими за предаване на тази стойност на търсачките. В допълнение към това, с нарастващото преминаване към мобилното търсене, става все по-важно търсещите потребители да могат бързо да откриват това, което търсят.

Google води в добавянето на повече информация в SERP, по-доброто организиране на резултатите и адаптирането към говоримия език. В същото време Bing продължава със създаването на иновации, свързани с възможностите си да предоставя точни резултати на потребителите, да дава повече информация на уеб разработчиците и да оптимизира за средата на Windows 8.1.

Ето основните нововъведения в търсенето за 2013 г. и съвети как да задържите предимство си като SEO специалист.

Ъпдейтите на алгоритъма на Google насърчават по-доброто съдържание

По-долу има преглед на начините, по които Панда, Пингвин и Колибри влияят на SEO, както и какво можете да направите за по-добри резултати.

Панда и Пингвин: Борба със спама за по-голямото благо.

След 25 проследени появи на Панда, през март Google заяви, че повече няма да обявява ъпдейти Панда. След това през май, Google обяви Panda Dance: месечни ъпдейти, пускани в 10-дневен период. При внезапните ъпдейти е по-трудно да с разбере дали сте били засегнати от Панда. Нискокачественото съдържание вече не си струва главоболията, дори и за краткосрочни ползи.

Четвъртото и петото пускане на ъпдейта Пингвин отведе наказанието на схемите с линкове по-дълбоко в сайта, обръщайки внимание на повече видове връзки. Чрез Пингвин, Google казва същото нещо за връзките, каквото казва и за съдържанието: трябва да имат стойност и причина да съществуват, различна от тази да напомпват класиранията.

Постоянно разширяващото се определение на Google за спам е от полза не само за тези, които търсят информация. То е от полза и за SEO специалистите, които са се фокусирали върху позволени тактики [white-hat SEO] и качествено съдържание, тъй като това означава, че сайтовете им ще се класират по-високо, с все повечето спам, който бива филтриран.

Колибри: семантично търсене за масите

Увеличаването на използването на мобилни устройства, покачването на употребата на гласовото търсене и появата на ново поколение от млади потребители, необучени да търсят чрез ключови думи (отчасти заради широкото разпространение на таблетите), биха могли да бъдат някои от факторите, довели до най-значителния ъпгрейд на алгоритъма на Google досега.

Макар повечето SEO специалисти да не отразиха промяна в следствие на ъпдейтите Колибри, пуснати месец преди обявяването му в края на септември, новите възможности на Google ефективно да се справя с диалогичните търсения [conversational queries] и да подбира съдържание на базата на синоними, допълнително затвърдиха императива за съдържание, изцяло центрирано около аудиторията (http://marketingland.com/the-new-imperative-audience-centric-content-61915).

Дани Съливан [Danny Sullivan] съобщи, че няма нищо различно, което SEO специалистите да правят във връзка с Колибри, просто трябва да продължат да сe съсредоточават върху висококачественото съдържание.

Създаването на съдържание с високо качество, което отговаря на нуждите на потребителя и в същото време оптимизирането му превръща оптимизацията за търсачки в една по-неотделима част от един цялостен маркетингов процес. За да гарантирате това, че сайтът ви няма да бъде ударен от черно-бял звяр или от мъничко птиче в търсене на нектар, опитайте тези тактики:

Мислете за теми, вместо за ключови думи, когато обмисляте създаването на съдържание. На какви въпроси отговаря страницата? Има ли синоними по темата, които могат да бъдат използвани на страницата?

Търсете качествени партньори за връзки. Уверете се, че връзката е поставена в контекст, който се вписва в темата.

Опитайте се да премахнете лошите връзки към вашия сайт. Ако това не е възможно, използвайте инструмента Google links disavow tool.

Наемете квалифицирани, способни партньори, както за писане, така и за SEO. Това, че някой е добър в SEO не означава, че може да създаде текст, който да е ясен и убедителен. А повечето автори на текстове не са обучени да правят SEO. В идеалния случай, съдържанието може да бъде оптимизирано, защото се създава вътре в самата CMS.

Насърчавайте култура на работа в екип , когато става дума за стратегия за съдържание. Концептуализирането, писането и слагането на качествено съдържание на уеб страниците, които носят приходи, е колективно усилие.

Бъдещият SERP е тук: Граф на знанието [Knowledge Graph]

Knowledge Graph (Граф на знанието), пуснат през 2012 г., се възползва от обединението Schema.org, сформирано през 2011 г., и представлява фундаментална промяна в начина, по който хората, които търсят, получават информация. Структурираните данни, предоставени в резултатите, обикновено отговарят на въпросите на търсещите директно в SERP или им предлагат възможности за това по-добре да филтрират резултатите, на базата на техните предпочитания.

Screen-Shot-2013-11-26-at-11.49.49-AM1-600x421

През 2013 г. Google разшири обхвата на резултатите от Графа на знанието, които обикновено излизат в SERP като информационно поле отдясно, информация под полето за търсене или хоризонтална въртележка над резултатите в най-горната част на SERP.

Резултатът е безбройните начини, по които резултатите биват показвани сега. Графът на знанието е от полза за потребителите, които търсят, като им позволява да видят стойността на един уеб сайт преди да кликнат или като им предоставя информацията, от която се нуждаят, без въобще да се налага да кликват.

Въртележката от местни резултати [local carousel results] с изображения, ревюта и карта осигурява по-богато преживяване от това, предоставяно от предишния пакет с местни резултати (local-listings). В началото на октомври, проучване на BrightEdge показа, че въртележката се е появявала в резултатите за 14% от ключовите думи във всички индустрии. Тя се е появила при 33% от търсенията в браншовете на пътуванията и ресторантьорството и хотелиерството и при търсенията в категорията ресторанти. Данните също така показват, че ревютата в Google влияят върху разположението във въртележката.

Screen-Shot-2013-11-26-at-11.52.57-AM-600x376

Тъй като бъдещият SERP е вече тук, времето да започнете да използвате тези възможности е сега. По-долу са двата ключа към това сайтът ви да се появява в резултатите от Графа на знанието.

Приложете структурираните данни и разширените части от текст [rich snippets]. Структурираните данни позволяват на Google да организира информацията на вашия сайт и да я предоставя под формата на обогатени откъси [rich snippets], които ви помагат да се откроявате от конкуренцията.

Заявете своите страници в Google+ и в Google Places for Business. Това ви дава по-голям контрол върху това какво чете и показва на потребителите търсачката, като например изображения, часове, актуални менюта, цени и промоции.

Социалните сигнали имат значение

Годината започна с пускането на Facebook Graph Search, който представя персонализирани резултати на базата на връзките в социалната мрежа. Това персонално приложение за голямо количество данни смесва информацията свързана със социалните мрежи, местната информация, съдържанието и бизнес информацията в резултатите от търсенето и предлага още една възможност за маркетинг специалистите да ангажират своите клиенти.

С пускането на Колибри се очаква, че социалните сигнали ще имат по-голямо влияние върху позиционирането в Google. Вече бе показано, че покачването на ангажираността в Twitter може да повиши класиранията, както и че профилите в Google Plus, наред със страниците, оказват влияние върху класирането.

Авторството (с rel=author tag) бе представено през 2011 г., а в края на отминалото лято и Facebook и Google представиха свързването на автор [author attribution] с вградени постове.

Google Plus, независимо от това дали става въпрос за лична или делова употреба, е важен източник на структурирани данни, които Google лесно може да вгражда в резултатите от търсенето, и по тази причина не бива да бъде пренебрегван.

Социалният аспект е част от SEO, не е отделен от него, и най-добрите маркетингови планове биха насърчавали взаимодействието между търсенето и социалните мрежи за една цялостна стратегия за съдържание. По-долу има няколко допълнителни съвета за извличане на максимума от социалните мрежи.

Участвайте в Google Plus, Facebook и Twitter, без значение дали сте бизнес или личност. Тук предоставям някои конкретни предложения за извличане на максимума от търсенето във Facebook Graph.

Ако сте бизнес, не забравяйте за LinkedIn. Ето няколко съвета за оптимизиране на страницата на компанията ви в LinkedIn.

Новата посоката в SEO: Търсене, в чиято основа е страницата [Page-Centric Search]

Може би най-голямото раздвижване на годината бе преминаването на Google към 100% защитено търсене [secure search] в края на септември. Макар повечето оптимизатори да бяха наблюдавали постоянно растящите проценти на (not provided) в графа Ключова дума в своите отчети, никой не очакваше това да се случи скоро. И все пак най- напредничавите бяха подготвени. Те вече бяха преминали към анализ, който се основава на страниците. В действителност ние предусещахме преминаването към 100% защитено търсене по-рано и внимателно следяхме неговата еволюция .

Преходът към защитеното търсене, съвпадащ с обявяването на Колибри не е случайност. Колибри кара специалистите да мислят повече за смисъла на думите на страницата и да създават съдържание не толкова около думи, колкото около теми. След като бяха обучени от систематичните наказания на Панда за нискокачествено съдържание, сега пред специалистите се отваря друга врата към качеството, в посоката, в която Google вижда, че търсенето се насочва.

Гласовите заявки, заявките на основата на въпрос и по-големият акцент върху значенията на думите, отколкото върху самата ключова дума, комбинирани с информацията от обогатените откъси [rich snippets] и социалните сигнали, означават, че Google може да свърши по-добра работа при помагането на търсещите да решат коя връзка ще им предостави информацията, която търсят.

Със защитеното търсене Google Webmaster Tools придобива ново важно значение, тъй като сега е единственият източник на данни за ключови думи от Google. Макар точните показатели за трафика по ключови думи към страницата вече да не са на разположение, интегрирането на импресиите за ключови думи и данните за кликовете от Google Webmaster Tools с представянето на ниво страница, предоставя мощен инструмент за вземане на решение относно това върху кои страници да се фокусирате, на базата не само на тяхното представяне, но и на техния потенциал.

По-долу има някои допълнителни действия, които да предприемате, изправени пред защитеното търсене, които ще послужат за укрепване на най-добрите SEO практики, докато прехвърляте фокуса на анализите си на ниво страница.

Разберете вашата аудитория. Проучете кои са те, какво те търсят във връзка с вашата компания и как действат, за да получат информация. Персоните са отличен начин да съживите аудиторията си и да помислите за нея отвъд кликванията и приходите.

Оптимизирайте за множество ключови думи. По-горе споменах синоними. Потребителите са достатъчно умни, за да знаят, че има повече от един начин да се каже едно и също нещо, тъй че малко разнообразие сред думите в текста ви няма да ги отблъсне, а би могло да ви помогне да се класирате по-добре.

Анализирайте конкурентната среда. Погледът към тези, които се позиционират по вашите ключови думи , може да ви даде насоки за това какво в действителност търсят потребителите.

Инструментите, свързани с измерване на обхвата на бранда ви [share of voice] помагат, като ви дават информация за конкуренцията ви и ви показват всички ключови думи, по които се класират страниците им.

Мобилното търсене достига мнозинството

Това, което comScore нарича “многоплатформено мнозинство” вече е тук: от април 2013 г., повече от половината от интернет потребителите в САЩ са влизали в мрежата едновременно с мобилно и десктоп устройство.

Нашият собствен доклад MobileShare ни говори, че ръстът при мобилния трафик надвишава ръста при трафика от настолни компютри. През юни Google обяви, че сайтовете, които са удобни и подходящи за мобилни устройства ще бъдат предпочитани в класиранията. Освен това тази година Google публикува и препоръки за създаване на сайтове, подходящи за мобилни устройства. Google иска хората, които търсят, да са могат да намират информацията, от която се нуждаят, независимо от това на какво устройство се случи да търсят.

Screen-Shot-2013-11-26-at-12.14.25-PM-600x631

Според едно проучване на Google, 81 процента от мобилните търсения са подтикнати от бързината и удобството и е вероятно да съдействат за последващи действия, независимо дали става дума за покупка, споделяне на информация, или посещение на някакво място. Преминаването към мобилното търсене означава, че специалистите трябва да вземат предвид в своята стратегия за съдържание и нуждите на търсещите през мобилни устройства.

Помислете за релевантността на съдържанието. Потребителите на мобилни устройства искат информацията бързо, в горната част на страницата. Замислете се за това как вашите страници биха могли да предоставят информация ясно и точно.

Провокирайте транзакции. Поради това, че потребителите на мобилни устройства най-често искат нещо на момента, помислете за това как можете да доведете до сделка веднага или как да улесните една интеракция по-късно. Това може да стане например чрез изпращане на връзка по имейл, споделяне във Facebook, запазване във профил.

Четете допълнителни съвети за оптимизиране за мобилни устройства тук.

Иновации в Bing

Лесно е да се забрави, че на Google се падат едва около две трети от обема на търсене, а на Bing и Yahoo се пада по-голямата част от останалата една трета. В течение на времето двойката се държеше стабилно що се отнася до дела си в търсенето: през септември 2013 г., Bing и Yahoo колективно имаха 29.3% от дела на търсенето, според ComScore, а през септември 2012 година имаха 28.1%.

Пускането на Windows 8 в края на 2012 г. и възприемането на новите мобилни устройства Windows би могло да помогне на Bing да увеличи своя пазарен дял, особено след идването на празничния сезон. Новият Smart Search на Bing за Windows 8.1 бе предназначена за средата на сензорните екрани, съвместявайки различни форми на структурирани данни, карти, видео, социални резултати. Bing е също така подобрява възможностите си по отношение на гласовото търсене, което сега тества на Xbox One.

В подкрепа на Smart Search, Bing Webmaster Tools пусна инструмента Smart Search Preview. Bing също засили социалните си възможности като добави Connected Pages към Webmaster Tools, което позволява на собствениците на сайтове да виждат данни за насочване по ключови думи към социалните страници като Twitter, Facebook и LinkedIn. И разбира се, Bing в момента е най-добрият източник на данни за ключови думи, след като Google вече работи в защитена среда . Важно е да отчитате иновациите на Bing обема на търсене в цялостната си програма за SEO:

Отбележете всякакви разлики в представянето на страницата. CTR показателят, реализациите и приходите е възможно да се отличават от тези в Google. По този начин, подобряването на резултатите в Bing може да увеличи приходите.

Анализирайте конкуренцията. Забележете разлики в обхвата на бранда ви [share of voice] спрямо конкуренцията и проучете конкуренти, които е възможно да не се показват в Google.

Използвайте функцията Connected Pages, за да добавите социалните си страници към Bing. Проследявайте ефективността на социалните мрежи през Bing и използвайте констатациите, при изграждането на бъдещи кампании в социалните мрежи.

Заключение

Много брандове видяха, че тези трансформации настъпват. В края на миналата година се свързахме с хиляда маркетинг специалисти, за да разберем какво са се стремили да променят през 2013 година. Открихме, че едно много голямо мнозинство – 75 на сто – подчертават, че приемането на подход, при който основният фокус е върху страницата (за разлика от подход, при който единствено ключовите думи имат значение) ще бъде важен фактор в тяхната SEO стратегия. Тазгодишните удивителни иновации от Facebook, Google и Bing и показват, че със своите намерения специалистите са били на правилния път.

Screen-Shot-2013-11-26-at-12.18.23-PM-600x257

Търсачките работят усилено, за да предоставят най-добрите резултати на потребителите и специалистите трябва да работят също толкова здраво, за да дадат правилната информация на крайните потребители, с цел да насърчат реализациите. SEO специалистите с техническо и стратегическо ноу-хау, които работят заедно в екип, за да създадат стратегия за съдържание, ориентирана изцяло към аудиторията, ще бъдат тези, които ще задържат предимството си през 2014 година.

Google+ коментари

Коментари