SearchLove 2014

SearchLove 2014

Правила за създаване на ефективни лендинг страници

На 27 октомври 2014 г. в Лондон започна конференцията SearchLove 2014 г. Събитието бе посветено на SEO, вътрешния анализ на сайтове, SEM, разработване на стратегии за оптимизация и промоция чрез връзки и маркетингови кампании.

На първия ден на конференцията своя презентация представи Оли Гарднър (Oli Gardner), съосновател на Unbounce. Лекцията му бе посветена на правилата за създаване на целеви страници («The Landing Page Manifesto”).

По време на изложението си лекторът говори за това какъв трябва да бъде дизайнът на една целева страница и какви елементи трябва да бъдат използвани, за да се увеличи ефективността и броя на конверсиите на рекламната кампания. 

Оли Гарднер започна презентацията си с думите, че е необходимо не само да се измерва конверсията на лендинг страниците, но също така и да се обръща внимание на ползваемостта възможността за повторно споделяне на намиращото се на страницата съдържание от страна на потребителите.

Като източник на голямо количество добри връзки, лекторът спомена Уикипедия. Този ресурс, според него, може да бъде използван, за по-добра оптимизация. Полезно е да се слагат връзки в Уикипедия на сайта не само заради самите тях, но за да може информацията за компанията по някакъв начин да попадне в този онлайн ресурс.

Лекторът отбеляза и че целевите странице не бива да съдържат единствено информация за продукта или услугата. Те трябва да съдържат и информация за компанията. Един от начините за повишаване на вниманието на аудиторията към лендинг страницата е разполагането в нея на безплатни книги за сваляне и ползване.

Много е важна и скоростта на зареждане на изображението – ако тя е твърде бавна, потребителите ще си тръгнат бързо. Никой не би чакал повече от  26 секунди.

Гарднър сподели и, че не препоръчва съдържанието на целевите страници да бъде твърде специализирано и многословно. Това според него плаши потребителите и ги отблъсква. Още един отблъскващ момент е CAPTCHA – хората се плашат и напускат страницата още щом видят такъв елемент.

Лекторът обърна внимание и на факта, че 8% от мъжете са далтонисти, в една или друга степен и следователно не обръщат внимание на цвета.

“Създавайте, публикувайте и изучавайте реакциите на потребителите по отношение на лендинг страниците си. Измервайте буквално всичко. Съдържанието е като снежна топка, ако е интересно, то ще събира още и още допълнително съдържание, генерирано от потребителите”, допълни експертът. 

Не е необходимо да се натоварва потребителя с трудни за разбиране текстове в целевата страница – цялата нужна информация потребителите могат да получат на отделни специализирани страници. От целевата страница могат да сочат връзки единствено на необходими източници, но и с тях трябва да се внимава. Потребителят не бива да бъде отпращан на места, които са твърде далеч от сайта, с който взаимодейства. 

Преди да създадете лендинг страница, е добре да си отговорите на няколко въпроса: 

  • За какво е страницата?
  • Какво става при клик върху CTA бутона
  • Може ли да се има доверие на тази страница?

Още един важел елемент от лендинг страницата са паролите. Лекторът отбеляза, че не е необходимо да се задължават потребителите да измислят трудни и дълги пароли при регистрация. По-добре е да им се предостави възможност за подсказка, защото хората често забравят паролите си.

Формите, използвани на лендинг страницата, не бива да бъдат сложни и плашещи за потребителя – 2 до 3 графи са достатъчни. Към това, формата за дарение би трябвало да се показва на потребителя в последния момент, накрая на страницата.

Потребителите трябва да бъдат сигурни в безопасността на страницата. Премахването на “капани” и съмнителни връзки от страницата увеличава конверсията с 25 процента.

Като цяло е необходимо да се стараете да направите така, че хората да усещат удовлетвореност от взаимодействието с даден интернет ресурс. За да постигнете това е необходимо да се обръщате лично към тях и да им благодарите. Освен това е важно постоянно да ги убеждавате в безопасността на използваните от компанията методи за плащане и да им предлагате разнообразни опции. 

Що се отнася до отзивите е необходимо да избирате такива потребители, от името на които се поместват ревютата, на които целевата аудитория на компанията би повярвала.

Лекторът отбеляза и колко е важно да се работи с негативните мнения. Когато има такива необработени отрицателни ревюта на страницата, нивото на доверие към компанията спада с 6 процента.

Социалните доказателства (Social proof) са се превърнали в още една разновидност на съмнителните неща, според Гарднър. За тях се говори много, без все още да е ясно как точно трябва да бъдат използвани.

Важно е да насочвате потребителите, да ги водите към изпълнение на целевото действие, което сте заложили на страницата. Тук цветът на бутоните с призив към действие няма толкова голямо значение, колкото има контрастът им с основния цвят.

Страницата трябва да бъде сегментирана, тествана и адаптирана за мобилни устройства. Освен това е важно да не забравяте за СТА (click-to-action) бутоните. Те не бива да бъдат незабележими, необходимо е да се открояват и в никакъв случай да не бъдат еднакви с бутоните, които служат за отказване на поръчката или действието.

Не бива да има елементи, които натоварват съзнанието на потребителя и го разсейват допълнително.

В края на лекцията си, Оли Гарднър отново насочи вниманието към  важността на лендинг страницата:

“Никога не стартирайте интернет маркетингова кампания без добра целева страница! Началната страница на сайта ви съвсем не е достатъчна!”.

Източник: SearchLove 2014: Правила создания эффективных посадочных страниц

Google+ коментари

Коментари