• Home
  • /Copywriting
  • /На какво да наблегнем преди и след публикуването на съдържание (Част 1)
На какво да наблегнем преди и след публикуването на съдържание (Част 1)

На какво да наблегнем преди и след публикуването на съдържание (Част 1)

За автора: Макензи Фогълсън (Mackenzie Fogelson) е собственик на Mack Web Solutions и се занимава с уеб дизайн и SEO от 10 години. В течение на развитието си като специалист, Макензи Фогълсън е култивирала траен интерес към понятия като цялостен подход, ползваемост и създаване на общности. Сред любимите й теми са вътрешната оптимизация (On-Page), управлението на онлайн репутация, маркетинг чрез email, SEO събитията, интервютата.

И така, готови сте да пуснете някакво съдържание.

Спрете. Точно. Там.

В случай, че не сте забелязали, нашата индустрия се разрасна. Както оптимизатори, от нас се очаква да бъдем една амалгама от техници, анализатори, творци и търговци.

Умелите действия са от ключово значение и ако искате да създадете и поддържате връзки с добри клиенти, трябва да докажете, че си заслужавате по отношение на всяко усилие, което полагате, или в противен случай няма да продължите да печелите бюджети си.
Вероятно вече редовно създавате и пускате значителен обем от съдържание за своите клиенти. Като се вземат предвид факторите SEO, социални мрежи, реализации, измервания и анализи, нещата, които водят до успех, наистина са много.

И така, какво ще кажете за малко списъци?

Списъците тук са предназначени да служат като обикновени напомняния преди публикуване на съдържание, но също така имат и за цел да ви подтикнат да мислите отвъд елементите на вътрешната оптимизация (On-page SEO). Разчитайте на тези списъци, за да се уверите, че сте погледнали от всеки възможен ъгъл, така че вашето съдържание не просто да запълва място, а да работи в полза на изграждането на общност, стойност и разпознаваемост на бранда, както и да привлича качествен трафик и реализации.

Уговорка: Както при повечето мои постове, тук ще ви се наложи да се наместите удобно и търпеливо да започнете да четете. Ще забележите, че форматирането не е като на традиционен списък. Ще ви преведе през всяка точка (това е частта с ръководството) и след това ще ви предоставя истински формат на списък в Trello (ако стигнете чак до там).

1353354718_ed0e2434f72e137d0c4d503b20f7dedd

Предварително планиране и разпространение


Въпреки че предоставените списъци са предназначени за това да проверите дали всичко си е на мястото, след като съдържанието вече е било генерирано, има няколко неща, които си струва да бъдат проверени преди дори да започнете да разработвате съдържанието си.

Идеи и ключови думи от автоматичното довършване на Google

Дори и да имате изключително добра стратегия, се нуждаете и от еднократни идеи за съдържание, за да можете да създавате съдържание, което хората искат, и в същото време да го оптимизирате така, че хората да могат да го намират. Преди още да се захванете със съдържанието си, потърсете в Google и вижте дали автоматичното довършване може да ви отведе в някаква посока.

Може би това, което имате предвид, вече е било направено (но може би не толкова добре) и затова ще ви се наложи да измислите как да си осигурите надмощие с уникална гледна точка. Автоматичното довършване на Google е чудесен начин да направите това.

Предварително разпространение с цел предварително заемане на позиция

Искате ли да получите най-доброто от усилия, които полагате за популяризиране и разпространение? Свържете се с вашата общност и целевата си аудитория, преди още да сте разработили съдържанието си. Това ще направи изграждането на връзки по-лесно и ще осигури разработване на съдържание, каквото вашата аудитория търси. Според големината на съдържанието ви най-вероятно има два начина да започнете да достигате до аудиторията си:


 [1] Неща със солидно съдържание
Ако съставяте солиден обем от съдържание, подобно на SEO ръководство за начинаещи на SEOmoz, тогава сигурно ще искате да инвестирате в някакъв вид предварително разпространение и допитване, което да включва нещо като кампанията Launchrock.

Това ще ви помогне да установите, че има интерес от това съдържание, преди всъщност да сте го създали. Ще съберете и списък с последователи (имейл адреси), към които ще можете да се обърнете след като съдържанието е готово за пускане.

Distilled направиха това с DistilledU и в рамките на 24 часа вече бяха събрали над 1 000 имейл адреси. Това е брилянтен начин да се уверите, че съдържанието ви ще бъде добре прието и че усилията ви да създавате неща със солидно съдържание, наистина си заслужават.

[2] Обикновени неща

Ако съставяте съдържание от един основен блог пост, инфографика, неформално видео и т.н. , отново бихте направили предварително разпространение, но тогава това ще изисква по-малко усилия (няма да ви трябва Launchrock кампания около него). След като сте измислили гледната точка, от която ще подходите към нещата и аудиторията, която ще таргетирате (най-вече влиятелните хора (influencers)), опитайте да установите контакт и да попитате дали съдържанието, което сте на път да създадете, би било полезно. Опитайте се да предоставите основна схема и вижте какъв вид обратна връзка получавате. Включването на влиятелни хора и таргетирането на членове от аудиторията ще ви помогне предварително да заемете позиции, преди още да сте започнали да създавате съдържанието, увеличавайки шансовете си за успех.

1353354720_31eb34f24aa1b198923397b35ba7c085

Как да изградите дълготрайна връзка. 1. Изрежете пунктирната линия (ME= Аз) 2. Завъртете на 180 градуса (WE = Ние)

Източник: SEOmoz | Превод: SEOM

Content Protection by DMCA.com

Google+ коментари