Pinterest и семантичното търсене

Pinterest и семантичното търсене

С какво допринася Pinterest за семантичния уеб ? – превод на What Pinterest brings to the shemantic web от Stephan Hovnanian

През юли 2013 г. се изумих от количеството трафик от препратки [referral traffic], което уебсайтът за фитнес и рецепти на жена ми получаваше от Pinterest.

pinterest-semantic-search-referrals

Споменах това в коментар в Google+ и оттам моят приятел и стратег в социалните мрежи +Peg Fitzpatrick ме зариби да използвам Pinterest за бизнес. Просто и лесно.

pinterest-semantic-search-comment

Превъртях на бързи обороти равносметката за тази година и видях, че се опитвам по различни начини да разбера и използвам това как Pinterest може да бъде от полза от гледна точна на търсенето, стратегията и трафика. Склонността ми към разработките в търсенето и семантичната мрежа ми помогнаха да погледна на Pinterest по начин, който наистина ми отвори очите за потенциала на мрежата за компании, които търсят да разкажат историята си онлайн. Pinterest също свърши своята част от работата, като направи големи подобрения през тази година на начина, по който обработва данни. Ще говорим за това по-долу.

Но тази статия не е за мен, тя е за вас и за това как вие можете да използвате Pinterest в своята маркетинг стратегия. И така, да започваме.

Какво дава платформата Pinterest на онлайн маркетинга?

Преди да се потопим в спецификата на Pinterest и семантичната мрежа, нека да поговорим за това какво предлага платформата на потребителите си.

Търсене

Pinterest платформата е обявена за “социална мрежа”, но в нея няма много “социални” функции. Не можете да организирате таблата или хората, които следвате в теми и групи, както можете в Twitter (списъци) , Facebook (списъци) , или Google+ (кръгове). Също така няма и начин, към момента, да направите това с инструмент на трета страна. И така, оставени сме да пресяваме безкрайния поток от пинове от хора и табла, които следваме, което в същността си е отделяне на потребителя от пина. С други думи, следвате някого не защото той ви интересува, а защото се интересувате от нещата, които има на таблото си в Pinterest.

Но можете да търсите това, което ви интересува (което подсилва предишната ми идея). И Pinterest върши добра работа с търсенето. Платформата поддържа хаштагове и има няколко категории, които помагат на хората да намерят това, което търсят.

Повече за търсенето ще намерите по-долу, в раздела Структурирани данни.

Социални мрежи

Pinterest е може би една от най-антисоциалните мрежи. Платформата не е била създадена като такава, била е изградена като начин да си водите дневник с картинки и да каталогизирате неща, които ви интересуват. Вашите табла са си ваши, таргетирани към вашите интереси, за ваша употреба. Ние, маркетинг специалистите, в някаква степен завладяхме платформата и се опитахме да й вменим характеристики на платформа за социални мрежи и маркетинг чрез съдържание. Искам да кажа, съгласете се, ако открия едно от таблата ви, да речем, на тема парково осветление, и бъда напълно завладян от пиновете ви, то ние имаме нещо общо. Тогава защо да не искам да провокирам някаква взаимоотношения.

Надяваме се Pinterest да стане по-добра платформа по отношение на създаването на връзки и общуването, но дотогава действаме според ръката, която ни е подадена.

Ако сте заинтересовани от това да изградите отношения с хората, които следвате, оставете коментари при пиновете, когато можете, и помислете дали да не се свържете с тях чрез други платформи (като блогове, имейл списъци, Twitter, Facebook, Google+ и др.). Така ще можете да взаимодействате с тях и да продължите да споделяте идеи.

Подбор на съдържание

Подборът на съдържание е смисълът на Pinterest. От своя лична гледна точка, вие ще подбирате неща, които ви интересуват. От гледна точка на бизнеса ви, можете да подбирате собствено съдържание в едно-единствено, лесно за намиране място, което можете да промотирате. Повече за това по-късно, но като пример, ето едно табло, което съм създал, за да покажа Hangout събитията на живо, на които се появявам всяка седмица.

Тъй като пиновете могат да съществуват на няколко табла едновременно, също така можете много конкретно и таргетирано да подходите към всеки вид табло, което създавате.

Структурирани данни

Ако има едно нещо, което ме накара да осъзная влиянието, което Pinterest има в света на търсенето и онлайн маркетинга, това бе продължителното възприемане на структурирани данни.

Какво са структурирани данни ?

Това е начин да маркирате страницата си с помощта на раздели (секции), които казват на търсачките и приложенията какъв вид съдържание има на страницата. За пример, нека вземем рецептата за карфиолени хапки [Buffalo Cauliflower Bites] (страхотна е, между другото). От една страна, страницата с тази рецепта е една-единствена страница от думи и една картинка. От друга страна, страницата също е:

Списък със съставки
Снимка
Ревюта
Указания
Коментари

Сега, ако уеб страницата съдържа маркиране за структурирани данни, което определя всяка от тези секции като част от едно цяло, търсачката може да съхранява цялата уеб страница и секциите вътре в нея по-ефективно.

Защо това има значение?

Гледайте: да кажем, че сте потърсили здравословна алтернатива на карфиолени хапки, структурираните данни в рецептата горе в действителност ще помогнат на търсачката да препоръча вашата рецепта по следния начин:

Търсачката знае, че лютивият сос е съставка за карфиолените крилца, а вашата рецепта има сос, изброен като съставка
В някакъв момент сте казали в коментара си, че тове е здравословна алтернатива на карфиолените крилца

Указанията сочат, че крилцата се поръсват леко с брашно, така че лютият сос не е част от сос за топене или друго и подготовката е подобна на карфиолените крилца.

Много хора са дали на тази рецепта хубав отзив (ревю)

В среда на неструктурирано търсене вероятно щеше да трябва да разчитате уеб страницата ви да бъде оптимизирана с множество традиционни техники за оптимизация за търсачки, като тонове препратки към страницата за карфиолени крилца, например. Но това е рецепта за карфиолени хапки, не крилца.

Това разграничение е причината търсачките да започват да окуражават повече използването на структурирани данни, за да могат да съберат частите на страницата ви по-ефективно и да ги анализират по начин, който връща най-добрия отговор на въпроса, зададен в полето им за търсене. Колкото повече пъти това се случи успешно, толкова повече потребителят се доверява на търсачката и толкова повече време прекарва на сайта.

И така, как Pinterest използва структурирани данни?

Лесно, за да категоризира нещата, които се пинват на сайта им така, че функцията им за търсене да е по-надеждна. Ако търсите рецепти или дестинации за пътуване, или продукти, или просто статии по определена тема, Pinterest ще свърши по-добра работа при връщане на онези уеб страници, които са били пиннати. Дори и ако изображението в пина не е било най-доброто представяне на търсенето.
И ето къде нещата стават по-интересни

Pinterest и семантичният уеб

pinterest-semantic-search

Най-добре продаваният автор David Amerland описва семантичната мрежа като такава, която е в състояние да разбере намерението на едно търсене и да предостави най-добре персонализирания отговор, вместо списък с избори. Как търсачката достига до най-добрия отговор е въпрос до голяма степен на репутацията на различните уеб сайтове, индексирани от нея за съответните ключови думи. Но тук също става въпрос и за взаимоотношението и графовете на интереси, които търсачката е създала около вас.

Граф на интересите. Pinterest

Точно така, потребителите на Pinterest изграждат собствени графове по интереси с всеки един пин. И затова Pinterest иска да вгради повече структурирани данни. Очевидно е, че колкото по-конкретна и достоверна е информацията за данните на една уеб страница, толкова по-лесно за тях ще бъде да разберат намерението на потребителя, когато е пиннал нещо към конкретно табло, заедно със заглавие и описание, което казва на Pinterest за какво става дума.

Има и още нещо …

Pinterest е изграден като сайт за дневници с картинки и отбелязвания, нали? Перфектен за създаване на списък с желани неща и други табла, които в крайна сметка разкриват намерение за покупка. Статистики за това излизат ежедневно, от големи брандове, дори от B2B продукти. Хората в крайна сметка купуват повечето от нещата, които са пиннали. Дори и да не го правят, колкото повече знаете за интересите на купувачите, толкова по-лесно ще разработвате продукти и услуги, които те биха купили.

И още, още нещо …

Pinterest и онлайн маркетингът

Очаквахте тази част, нали. Благодаря ви, че бяхте толкова търпеливи, трябваше да положа основите за това защо платформата носи толкова много стойност за една компания, която търси начини да предложи на потребителите своите продукти и услуги.

За да обобщим, ето какво знаем, че Pinterest предлага на своите потребители:

  • Търсене по това, което ви интересува
  • Подбор и пресяване на нещата на таблата
  • Пинване от всяко място в мрежата, дори качване на снимки
  • Характеристики за структурирани данни като пинове, които могат да бъдат картографирани [mappable pins] (табла за пътувания), списъци с желани неща (продукти със саморегулиращи се цени), рецепти и още много
  • Свързани акаунти от социалните мрежи

Частта със свързаните акаунти в социалните мрежи играе роля в семантичната мрежа и в графа на интереси, описани по-горе. Виждате ли, в семантичната мрежа хората ще се влияят повече от лични препоръки, отколкото от такива от напълно непознати. Така че чрез насърчаване на потребителите да свържат своите акаунти в Twitter, Facebook и Google+ , Pinterest може да очертае [map] взаимоотношения на потребителите и да ги анализира заедно с резултатите от търсенето.

В известен смисъл , Pinterest е много подобен на Google+. Той е построен на базата на интереси, а не на взаимоотношения, използва сигналите за репутацията като част от своя алгоритъм за търсене и е публично индексиран от търсачките (за да използвате всяка от платформите, очевидно трябва да иматe акаунт, но пиновете, профилите и таблата се индексират).

Чрез използването на структурирани данни към пиновете си Pinterest помага на Google да изгради семантичната мрежа по-бързо. Дори докато възприемането на структурираните данни нараства (това е все още нещо сравнително ново), Pinterest помага на Google да създаде графове на интереси и да очертае взаимовръзки.

За бизнеса Pinterest предлага решение как в публичното пространство да се обърнете към хората по не толкова социален начин, който обаче има търговско намерение. Наистина, не можете да искате нещо по-добро. Няма нужда да прекарвате часове в социализиране и отговаряне на негативни споменавания на бранда ви. Вие контролирате собствените си табла, което означава, че ги правите колкото искате пазарно ориентирани. Създавайте табла около състезания, събития, новини и други.

Всеки повторен пин от таблото на компанията ви казва на Pinterest, както и на търсачки като Google, че тези хора са заинтересовани от съответната ви тема.

Когато същите тези хора са логнати в профила им в Google, шансовете са големи те да виждат реклами в дисплейната мрежа на Google – Google Display Network (GDN), свързани с тези теми. Това не е подмолно, между другото, то е релевантно, таргетирано рекламиране. Всеки печели, когато това стане.

Ето и изводът:

Ако бизнесът ви стане активен в Pinterest, семантичният обхват на пиновете ви ще отиде отвъд рамките единствено на мрежата. Имате възможността да разкажете своята история и да публикувате съдържание, което може да има директно влияние на решението на таргетираните ви потребители да купят, кликнат или регистрират.

Content Protection by DMCA.com

Google+ коментари