Outbound links

Outbound links

В този SEO урок ще говорим за това:

– Как изходящите връзки (outbound links) могат да навредят на позиционирането ви
– Как лесно да следите и преразглеждате изходящите си връзки

Как изходящите връзки (outbound links) могат да навредят на позиционирането ви ?

Когато поставяте връзка към друг уеб сайт, вие препоръчвате този сайт и казвате на своите потребители (също и на Google), че страницата си заслужава.

Поставянето на връзки към нискокачествени и спамърски сайтове е силен индикатор за това, че вашият собствен сайт не държи на качеството – истински добрите сайтове не отпращат потребителите си към безполезни, некачествени сайтове. В тази връзка, е добре да определите някакви изисквания за изходящите си връзки, както и да ги преразглеждате периодично, за да се уверите, че уебсайтът, към който водят, не се е променил и че връзката все още работи.

Поставянето на връзки към сайтове с лошо качество или такива, на които има твърде много спам, дава знак на Google, че редакторският контрол върху сайта ви не е на необходимото високо ниво. Това би могло да се отрази негативно на авторитета и репутацията на сайта, проваляйки възможностите му да се класира толкова добре, колкото би могъл.

Видовете уеб сайтове, които могат да се считат за такива с ниско качество са:

Уебсайтове, които нарушават общите препоръки на Google
Уебсайтове, които изглеждат автоматично генерирани или съдържат некачествено съдържание
Уебсайтове, на които има злонамерен софтуер
Важно е да се опитвате да избягвате слагането на изходящи връзки към такива сайтове. Най-лесно е да си изградите рутина, чрез която да преглеждате и ревизирате връзките, които имате на сайта си.

Как лесно да следите и преразглеждате изходящите си връзки

Ръчното преглеждане на уеб сайта ви и проверката на всяка една изходяща връзка поотделно може да ви отнеме твърде много време, особено ако сайтът е голям. Затова можете да улесните процеса, като следвате изброените стъпки.

Стъпка 1 – Обходете сайта си с помощта на Screaming Frog ( инструментът предлага както безплатни, така и платени опции )
Стъпка 2 – Филтрирайте резултатите по външни връзки, след което сортирайте колоната със статус код, за да откриете грешки 404.
image2+

Стъпка 3 – Кликнете върху един от URL адресите с грешка 404, след което скролнете надолу до края на интерфейса. Кликнете върху In
Links, за да видите кои от вашите страници отпращат към това 404.
image2

Стъпка 4 – Отидете на URL адресите на вашия сайт и махнете или редактирайте неработещите връзки.
Стъпка 5 – Експортирайте външните си връзки в CSV файл.
image5

Стъпка 6 – Махнете всички колони, освен тази с адреса, и запазете информацията в CSV

Стъпка 7 – В Screaming Frog, отидете в Mode > List
image7

Стъпка 8 – Качете CSV, който току-що запазихте
Стъпка 9 – Натиснете Start
Стъпка 10 – След като процесът завърши, кликнете на Page Titles
image10

Стъпка 11 – Преминете през заглавията на страниците и проверете за странни заглавия, които сочат, че сайтът вероятно е променен
Стъпка 12 – Ако забележите някакви странни заглавия, проверете коя страница от уеб сайта ви води към тях и отстранете съответните връзки

В този урок научихте, че:

поставянето на връзки към нискокачествени сайтове би могло да причини проблеми на собствения ви сайт, когато става дума за позициониране препращането към некачествени сайтове може да бъде лош сигнал са потребителите ви можете да проверявате нискокачествените си връзки много бързо със Screaming Frog

Упражнение:

Използвайте описания по-горе процес и с помощта на Screaming Frog проверете дали на сайтовете ви има неработещи изходящи връзки. Поправете ги или ги отстранете, в случай, че препращат към нискокачествени страници.

Google+ коментари

Коментари