Onsite оптимизация

Стъпки за onsite оптимизация :

Избор на ключови думи и съставяне на семантично ядро.

Това е първата и изключително важна стъпка в оптимизацията за търсачки. Най-често срещаната грешка е изборът на само една ключова дума, която най-често описва бизнеса, но конкуренцията за нея е огромна, а търсенията за нея твърде малко и не дават очаквания резултат.

Вероятно е изключително престижно да се позиционираш в топ резултатите, например по “хотели” или “имоти”, но практиката показва, че хората не търсят така. Потребителите търсят или “хотел в Слънчев бряг”, или “евтин хотел в Сливен” или “резервация на хотел в Банско. Чудесно е ако основните ключови думи се комбинират във фрази с думите “цени”, “адрес” и “телефон”

Основните инструменти, които могат да бъдат незаменим помощник в избора на ключови думи са Google AdWords Keyword Tool и Google Search-Based Keyword Tool. След това проверете израните вече ключови фрази с инструмента Google Insights for Search, който дава възможност за сравнителен анализ по категории, по сезони, по региони и за периоди от време, а най-интересните му функции са предложенията за най-популярни и нарастващи търсения.

Като завършите, разгледайте сайтовете на основните си конкуренти и вероятно там ще откриете още няколко важни ключови фрази за бизнеса, за които още не сте се досетили.

След като вече имате този списък от важни ключови думи за вашия сайт, преминаваме към

Създаване и оптимизиране на текстове

За всяка ключова фраза от списъка трябва да създадете отделна страница с уникален текст. Основните препоръки за писане и оптимизиране на текст са следните :

Заглавие – кратко, до 65 символа и съдържа избраната ключова фраза, по възможност позиционирана най-отпред

Подзаглавие – малък абзац до 3 изречения или 600 символа, в който трябва да съдържа 2-3 пъти избраната ключова фраза както и да се използват синоними. Разполагайте ключовите думи, колкото е възможно по-напред, защото търсачките смятат, че колкото е по нагоре, толкова е по-важно. Опитайте да съберете най-важното от целия текст на страницата в подзаглавието и да го направите приятно и полезно за читателя. Повечето хора нямат време за губене и решават дали да продължат с текста или да преминат към друг сайт, точно след като са прочели тази част от страницата.

Текст – тук основното правило е : Колкото повече, толкова повече. Колкото повече текст сте написали, толкова по ценна за търсачките е тази страница и толкова по-добре ще се позиционира тя. Ако успеете да включите в текста релевантни картинки, карти (Google Maps) или видео клип за продукта или услугата (Youtube) многократно ще повишите шансовете си за успех. Не прекалявайте с използването на ключовите думи, но за всеки случай не забравяйте да завършите последното изречение имено с важната за страницата ключова фраза.

След като вече сме създали подходящите текстове, следва

Оптимизация на HTML кода на страницата

Основното при оптимизация на HTML кода е работата с Мета таговете Title и Description.
Те могат да са същите както заглавието и подзаглавието, но могат и да се различават. Условно приемете, че заглавието и подзаглавието на текста се пишат за хората, а мета таговете за търсещите машини.

Title tag е най-важният фактор при оптимизацията една страница. Препоръчително е дължината му да е до 67 символа и да започва с важната ключова фраза за страницата. В зависимост от продукта или услугата можете в Description tag да добавите и цена и телефон за контакт. По този начин ще спечелите много обаждания от потребители, които търсят през мобилния си телефон, където трафикът все още е доста скъп, а сайтовете се зареждат твърде бавно или пък въобще не успяват да се визуализират правилно.

Оптимизация на структурата на сайта

Оптимизацията на структурата на сайта включва организация на страниците в близки по смисъл логически структури, създаване на менюта и установяване на връзки между различните страници. Обикновено тази част се възлага на агенция за уеб дизайн, но е препоръчително да изискате в URL адреса на всяка страница да се съдържа важната ключовата фраза

Ако сте извършили правилно всички стъпки до тук, вероятно вече имате един чудесно оптимизиран сайт съдържащ всички важни за бизнеса Ви ключови фрази, но за съжаление това е крайно недостатъчно, за да се позиционирате добре в търсачките.

Google+ коментари

One thought on “Onsite оптимизация

Коментари