• Home
  • /оптимизация
  • /Ръководство за насочване по ключови думи и on-page оптимизация
Ръководство за насочване по ключови думи и on-page оптимизация

Ръководство за насочване по ключови думи и on-page оптимизация

Нагледно ръководство за насочване по ключови думи и on-page оптимизация – превод на A Visual Guide to Keyword Targeting and On-Page Optimization, от Rand Fishkin – 6 август 2013

Как създавам перфектно оптимизираната страница ?

Този въпрос е предизвикателство за мнозина в областта на SEO и уеб маркетинга. Има стотици списъци с “най-добри практики” за това къде да се слагат ключови думи и как да се прави on-page оптимизация (оптимизация на страница), но търсачките се развиха, а наред с тях и другите източници на трафик – социалните мрежи, препращащите връзки, имейла, блоговете и др. Всички те станаха по-важни и взаимосвързани, самото естество на “оптималното” вече подлежи на дискусия.

Моята гледна точка със сигурност не е цялата истина, но е повлияна от опита, тестването, провала и ученето наред с огромното количество показатели от феноменалния екип на Moz. Не смятам, че има един абсолютно правилен начин да се оптимизира една страница, но пък смятам, че мога да споделя много относно архитектурата на това как се таргетира съдържание и се увеличава вероятността, че то ще:

А) има най-добрата възможност да се класира на високи позиции в Google и Bing
B) печели трафик от социални мрежи като Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ и т.н.
В) заслужава връзки и споделяния в Мрежата
D) изгради възприятие за бранда ви, доверие и потенциал да превръща посетители в клиенти.

С помощта на няколко диаграми от CreativeMarket (които горещо препоръчвам), създадох няколко визуализации, за да обясня какво смятам за съвременната on-page оптимизация и таргетирането на ключови думи. Да започнем с графичен преглед на това какво прави една страница оптимизирана:

elements-optimized-sml

В старото SEO, on-page оптимизацията се отнасяше единствено до разположението на ключовите думи. Търсещите машини обичаха да виждат ключови думи на определени места в HTML кода, които им помагаха да укажат съответствието (релевантността) за съответната заявка. Днес обаче, този лесен подход, няма да свърши работа, по две основни причини:

Алгоритмите, основани на съответствие (релевантност) и ключови думи, които Google и Bing използват, за да оценяват и класират страници, са значително по-сложни.

Извличането на съвсем незначителна полза в алгоритмичен елемент, основан на разположението на ключовите думи, би могло да навреди на цялостното представяне в класирането, заради начина, по който влияе на преживяването на хората на вашия сайт (а оттук и на тяхната склонността да останат на страници ви, да сложат връзка към вас, или да споделят съдържанието ви в социалните мрежи. Всички от изброените пряко или косвено участват в алгоритъма за позициониране).

По-долу има диаграма с разбивка на това как 128 SEO специалисти, анкетирани за проекта на Moz (2013 Search Engine Ranking Factors) (годишната класация на факторите за позициониране), оцениха широкото въздействие на алгоритмичните елементи в Google:

rank-factors-pie-2013

Ако по-малко от 15% от тежестта за позициониране зависи от таргетирането на ключови думи, нищо чудно, че умните SEO-та в съвременния свят са се приспособили да мислят по-всеобхватно. Лично аз, с удоволствие ще пожертвам “перфектното” разположение на ключовите думи в елемента title или в URL -а, за сметка на по-добро потребителско преживяване, по-голям шанс съдържанието ми да бъде споделено в социалните мрежи, или по-добър CTR в резултатите от търсенето.

Но, за целите на този пост, нека да оставим част от тези предупреждения настрана и да се гмурнем в най-добрите практики за всеки елемент на една страница. Вероятно не би било разумно всички те да бъдат оптимизирани изцяло въз основа на най-добрите практики, що се отнася до търсещите машини, но можем да направим съветите и по-малко крайни посредством бележки за ползваемостта и потребителското преживяване. По-долу съм се опитал да се движа стъпка по стъпка през каноните за таргетирането на ключови думи и on-page оптимизацията, за да се разпростра повече върху по-основни съвети от графиката по-горе “Елементи на една оптимизирана страница”

Уникално стойностна

Една оптимизирана страница не просто предоставя уникално съдържание, но и уникална стойност. Каква е разликата?

Уникалното съдържание просто означава, че тези думи, в този ред, да не се появяват никъде другаде в Мрежата.

Уникалната стойност се отнася до полезността и ценните идеи и гледни точки, които могат да бъдат извлечени от страна на посетителите на страницата. Много страници могат да бъдат “стойностни”, но малко са тези, които предоставят наистина уникален вид стойност – такава, каквато не може да бъде открита на други страници, които таргетират същата ключова фраза.

Всеки път, когато съветвам маркетинг специалисти относно изработването на страници, ги моля да влязат в ума на своите потенциални посетители и да си представят страница, която предлага нещо толкова различно и функционално, че се издига над всичко друго в тази област. Ето няколко от моите любими примери :

Baby Name Wizard – страхотна страница, която предоставя стойност отчеливо над конкурентите си при търсения, свързани с имена на бебета.

How Much Does a Website Cost – Folyo анкетира своите дизайнери, за да създаде разпределение с цени, които са точни, надеждни и изключително ценни за тези, които търсят информация за ценообразуването.

Scale of the Universe – тази интерактивна функционалност ще ви отведе от най-малките частици на атома чак до вселенски мащаби. Нищо чудно, че страницата се позиционира по такива абстрактни търсения като “the size of things.”

The Best Instant Noodles of All Time – Така нареченият Ramen Rater (Оценителя на рамен) е опитал буквално хиляди опаковки полуготови спагети (нудълс) и е определил тези десет като малкото, които се отличават. Аз самият наистина съм любопитен да ги опитам :-)

Top Social Networks by Users – Крейг Смит (Craig Smith ) прави актуализация на този списък на всеки 1 или 2 месеца и е съставил този безценен източник, който да помогне на онези от нас, които се питаме колко големи точно са всички мрежи днес. Лично аз съм използвал този ресурс за много публикации и презентации – той е отличен пример за създаване на уникална стойност, чрез събиране на информация от разнообразни източници (и като такъв, в резултат, заслужено побеждава в класирането утвърдени имена като Nielsen)

Уникалната стойност е много повече от уникално съдържание, а когато имате страница, която се издига на нивото, на което тези страници се издигат, социалните споделяния, връзките и всички други сигнали за положителни асоциации, бранд и класирания са склонни да следват възхода.

Предлага удивително потребителско преживяване (UX)

Потребителското преживяване е с сбор от огромен набор от елементи, по подобие на алгоритмите за класиране на търсещите машини. Удовлетворяването на всички тях напълно, може и да не е възможно, но достигането до високо ниво не само ще осигури стойност в класиранията, но и косвено ще влияе чрез споделяния, връзки и разпространение от уста на уста.

На най-основно ниво, много доброто потребителско преживяване, означава, че страницата/сайтът :

  • са лесни за разбиране
  • осигуряват интуитивна навигация и възприемане на съдържанието
  • се зареждат бързо, дори и при по-бавни връзки (напр. мобилни)
  • се показват правилно на всякакъв размер браузър размер и на всяко устройство
  • са създадени, за да бъдат визуално привлекателни / приятни / неустоими

В Smashing Magazine се намира любимата ми статия по темата: What is User Experience Design? Overview, Tools, and Resources.

Достъпна за ботове

Търсачките все още обхождат мрежата като използват автоматизирани ботове и вероятно ще продължат да го правят и през следващото десетилетие и нататък.

Макар да има съществени промени в нивото на сложност на тези обхождащи ботове, най-добрата практика е да не поемате рискове и бъдат следвани някои важни насоки при създаването на страници, които искате търсачките надеждно да обхождат, индексиран и класират:

  • Уверете се, че страницата е единственият URL, на който е публикувано съдържанието, и ако не е, всички други URL адреси препращат към оригинала чрез canonical (използвайте пренасочване (redirect) или rel=canonical)
  • URL адресите трябва да следват най-добрите практики относно дължината, това да са статични vs динамични и да бъдат включени във всеки подходящ RSS фийд или XML файл с карта на сайта
  • Не блокирайте ботове! Robots.txt и мета таговете роботите могат да се използват за интелигентно ограничаване на това, което търсачките виждат, но бъдете внимателни да н допускате грешки, които да възпрепятстват ботовете от обхождане и индексиране на съдържанието ви.
  • Ако страницата временно е недостъпна, използвайте статус код 503 (а не 404). А ако пренасочвате страницата на ново място, не минавайте през няколко пренасочвания, ако е възможно и използвайте 301 permanent redirects (постоянни пренасочвания), а не други видове статус кодове от тип 30х

Списъкът на Джеф Кеньоф (Geoff Kenyoff) за технически одит на сайт все още е един от най-добрете източници за тези, които търсят по-задълбочена информация за достъпността по отношение на ботовете.

Таргетиране по ключови думи

Както споменах и в уводните думи на този пост, възможно е перфектно оптимизираното таргетиране по ключови думи да бъде в конфликт с целите, по отношение на ползваемостта, потребителския опит или с естествения начин по който пишете. В това няма нищо лошо и често съветвам да поемете в посока ориентирана към потребителите. Въпреки това, когато е възможно, за да оптимизирате използването на ключови думи, ще ви трябват някакви бойни средства. Ето един поглед към най-важните елементи, както сме ги наблюдавали с течение на времето, тестване, корелации и спазване на препоръките на търсачките.

Продължение : 7 важни елемента за таргетиране по ключови думи (и 1 не толкова важен елемент)

Content Protection by DMCA.com

Google+ коментари