Google SEO трендове – поглед в бъдещето

Google SEO трендове – поглед в бъдещето

SEO трендове

Бъдещето на SEO оптимизацията и търсенето е в нашите ръце. Да можете да научите за seo трендовете и промените, много преди медиите да раздухат случая е точно толкова странно, колкото и вълнуващо. Ние ще ви предоставим тази възможност и ще ви информираме за 6 изненадващи (или не чак толкова) тенденции за Google – гиганта сред търсещите машини.

Използване на ключови думи в търсенето за изследване на потребителската интелигентност

Изследване на потребителска интелигентност

Чували сме много за търсенето по ключова дума и важността на Оптимизацията за търсачки. Но някога замисляли ли сте се дали търсенето по ключова дума е най-достоверния източник, за да узнаем потребителските и пазарните нагласи?

Какво се случи на добрите, стари пазарни проучвания? Не са ли точно те, които задават въпроси на своите клиенти, за да получат по най-лесния и добрия начин честни отговори?

Според Тони Вере, основателят на DreamFire Digital Marketing, 50 до 84% от потребителите не отговарят честно относно държанието им в маркетинговите проучвания.

Това може да е трудно за вярване, но господин Вере цитира някои невероятни примери за това как големите брандове търпят големи загуби, когато инвестират в маркетингови стратегии, основани на обратната връзка на клиентите.

Walmart например губи около $1.85 млрд. от приходите си, провеждайки пазарни проучвания.

McDonald’s похарчват $300 млн. за да създадат „бургер за възрастни”, в отговор на потребителското търсене, което в крайна сметка води до провал.

Има няколко на брой причини, защо потребителите не са напълно честни в своите проучвания.

Първо, те искат да изглеждат по-значими, сравнени с момичето или момчето до тях. В противоположна посока, клиентите биха искали да се вмъкнат в социалната норма на обществото. Те са твърде вежливи, за да ви кажат направо, че вашия продукт, идея или услуга не струва.

Много често и не нарочно, те са нечестни в своите отговори. Понякога е много трудно да дадете искрен отговор, когато ви е зададен конкретен въпрос – просто защото никога не сте се замисляли по-задълбочено върху конкретната тема.

Тогава, ако не можем да се доверим на клиентите, на кого можем?

Изненада, разбира се, че това са: търсачките! При нас, в частност google.bg. Заявките, които хората задават в лентата за търсене са най-добрите – и изключително честни – примери за това, какво наистина потребителите искат.

Изследване на ключовите думи

Чудесното във всичко това е, че има няколко на брой инструменти за ключови думи на разположение, които дават цялата тази информация. (Google keyword planner, Prodvigator, Search console, Google analytics и Google Trends). Всичко, което трябва да направите е да ги групирате и да ги разтълкувате правилно.

Преди да продължим нататък, нека изясним нещата, кои по-точно са тези практични данни?
Първо, съществуват отговори на най-належащите въпроси за всеки маркетолог и предприемач.

Пред какви проблеми са изправени хората от Вашата индустрия?
Какви нужди те разрешават с продукти като Вашия?
Какво ги притеснява най-много относно Вашите конкуренти?
Какво, в противовес на това те харесват?

Второ, има фази в потребителското пътуване, през които преминават Вашите клиенти. Бидейки наясно с това, човек трябва да бъде сигурен, че ще посрещне нуждите на клиентите си във всеки един момент и ще ги поведе гладко към следващата стъпка.

Гласовото търсене – бъдещето навлиза сега

voice-search-app

Google говори много за повишаващия се фокус върху мобилните технологии. Знаем, че през 2015 г. , хората са провели повече търсения през телефони и таблети, отколкото на десктоп компютри. Но какво точно означава това за СЕО индустрията? В по-дългосрочен фокус това означава много повече, отколкото сайта ви да бъде удобен за мобилните устройства.

Ето нещо, за което може би не сте се сетили: в мобилния свят, хората използват неимоверно много речта си. Google докладва, че 55% от тийнейджърите и 40% от възрастните използват гласово търсене всеки ден през апликациите си от Google Play. И е повече от логично количеството на гласови търсения да се повишава бързо.

Концепцията може да изглежда на пръв поглед малко фантастично в началото, но ако се замислим, няма причина говоренето да не измести писането. Гласовото търсене е по-бързо, освобождава ръцете, и най-важното, работи изключително добре: текущото ниво на грешка при разпознаване на гласови команди е 8% и се понижава с постоянен темп.

Нивото на гласово търсене се повишава по-бързо, отколкото търсенето чрез клавиши.” – споделя Бехшад Бехдази, работещ в департамента на Google в Цюрих.

Google гласово търсене

От гледната точка на SEO, по какъв начин гласовото търсене е по-различно от натискането на клавиши? Първо, трябва да приемем, че хората не търсят по същия начин със своите клавиатури, както го правят с гласови команди.

Гласовото търсене е по-скоро разговорно търсене, където хората използват повече натурални изречения, отколкото странно звучащи и понякога заучени, написани фрази.

Второ, важно е да разберем, че човек използващ гласовото търсене има различни намерения. Нормално е – всеки потребител търси да намери бързи отговори на своите въпроси, да изпълни неотложна нужда или пък да удовлетвори някое свое желание.

Това означава, че ще трябва да се замислим за въпросите, които клиентите биха имали и бързо да намерим отговори, чрез мобилните технологии и приложения.

Революцията „Изкуствена интелигентност”, „RankBrain” и SERP – Как алгоритъма разтърси класирането!

Google RankBrain

Google е известен с постоянните си желания да осигурява на потребителите най-добрите резултати при търсенията им. RankBrain е един от иновативните им продукти, част от ъпдейта Колибри, който подпомага компанията да постигне това.

RankBrain е самообучаваща се машинна система, която анализира резултатите от търсенията и избира най-релевантните, които да се показват на призовите места в SERP-а, базирани на информацията от предишни търсения. Google отбелязва, че RankBrain е третия, най-важен фактор в техния алгоритъм за класиране в търсачката.

Експертите оптимизатори вярват, че за да се осигури тази релевантност на резултатите, ъпдейта разглежда всички видове контекстуални функции на страници, които излизат при всяка заявка за търсене. След това, Google дава релевантен резултат, базиран именно на присъствието или отсъствието на тези функции.

Интелигентен алгоритъм

Важно е да се отбележи, че тези функции са различни за всяка ключова дума, така че няма универсален списък от неща, които да добавите към своите страници, за да накарате RankBrain да се влюби във вашия сайт. Но най-доброто в този случай, което можете да направите е да погледнете в най-добре класираните страници на вашите конкуренти и да се опитате да разберете характеристиките, които обуславят техния общ резултат.

Такива характеристики може да са буквално всичко на страницата, което е възможно да има позитивен ефект върху потребителското изживяване. Като примери можем да приведем бързината на даден сайт, лесна и удобна навигация, приятен дизайн, удобен за мобилни устройства, страхотно съдържание и т.н…

За да види как RankBrain въздейства върху резултатите от търсене, Ерик Ендж и неговите колеги от Stone Temple Consulting анализирали 163 заявки от база данни на кеширани Google SERP.

Всичките 163 заявки имали следните критерии:
• Показаните резултати от търсене индикирали, че Google не разбира заявката.
• Има разумен набор от резултати, който Google трябва да намери за да осъществи заявката (за търсене).

След това, биват сравнени кешираните резултати от юли 2015г., (преди RankBrain) към тези, които Google в момента осигурява за тези заявки. В резултат на това излиза нещо доста потресаващо: 54.6% от резултатите са се подобрили.
Господин Ендж признава, че не всички от тези подобрения, които екипът му вижда са в резултат на RankBrain, но той силно вярва, че много от промените са били свързани с алгоритъма.

“AMP”- следващата голяма стъпка на Google

AMP Google project

AMP (Accelerated Mobile Pages Project), е проект с отворен код на Google, който помага на уебмастерите да създават по-бързо зареждащи се мобилни уеб страници. Той включва три части: АМР HTML (редовна HTML връзка с някои ограничения и разширения), АМР JS (библиотека, която осигурява бързо зареждане) и АМР Cache (кеш облак на Google с предназначение да намали времето, което е нужно за да се зареди съдържанието на мобилното устройство на потребителя).

Google официално стартира АМР в своите резултати от търсене този Февруари за някои заявки, но се очаква скоро това да засегне повече търсения.

Със своя проект, Google иска да разреши два основни проблема:
• Бедният потребителски опит на мобилните технологии, вследствие от бавното зареждане на страници.
• Повишаващата употреба на рекламни блокъри (ad blocker) върху мобилните устройства.

От Гугъл вярват, че все повече мобилни потребители ще изберат страници с рекламни блокъри, поради факта, че страници с реклами се зареждат много по-бавно. Следователно, издатели, рекламодатели и Google сам по себе си няма да спечелят достатъчно доходи от реклами, както е било преди години.

Първоначално уебмастерите са били скептични за АМР, тъй като изглеждал твърде рестриктивен за постигането на повечето цели на уебсайтовете. Най-голямата загриженост била около факта, че JavaScript първоначално не бил въобще разрешен.

Въпреки това, сега АМР има нещо, което Пол Шапиро от Catalyst нарича „магически разширен компонент”, amp – iframe, който позволява да правиш чудесни неща със зареждащите се страници.

* Уеб форми за зареждане на страници или други цели
* Java Script
* вградени системи за коментар
* някои неподдържани рекламни формати
* видеа, неподдържани от АМР
* интерактивни визуализации/графики (Google карти и други)
* изскачащи прозорци

Но главния въпрос си остава същия: за кого е предназначен АМР? В момента, резултатите се показват само в Google за издатели и нови сайтове. Но запознати казват, че скоро ще отмине тестовия период и ще се пусне за масова употреба.

Препратките на бъдещето са вече… без връзки?

Беклинковете вече без връзки?

От години линковете са топ сигнал при класирането. Но в днешно време нещата се променят, търсачките поумняват и не желаят да бъдат манипулирани по този или какъвто и да било друг начин.

Днес, търсещите машини вече са намерили по-добър начин на когото да се доверят. В действителност, един от най-важните сигнали при класиране вече е еволюирал над техническата дефиниция за „линк” – споменаванията на бранда без връзки са също толкова важни.

Дуан Форестър, предишен Продуктов мениджър в Bing, споделя, че споменаванията без връзки може да са толкова силен сигнал, колкото регулярните връзки, потвърждавайки, че търсачките могат лесно да идентифицират споменаванията, свързани с брандове и продукти и да ги използват като сигнал в определянето на качеството на сайта.

Разбира се, линковете продължават да бъдат толкова важни, колкото винаги са били. Промяната сега е това, че заедно с връзките, един сайт трябва да е получил и определен брой виждания и положителни споменавания за да върви напред и да трупа сила.

Всичко, което до сега е било познато като PR, репутацията и популярност на марката, вече може да бъде използвано и в seo сегмента.

Google потвърждава използването на данните от кликовете, като ранкинг фактор

кликовете като ранкинг фактор

Дебатът около това, дали Google използва или не поведенческите фактори в своя алгоритъм при класиране се провежда от години, на срещата на СМЕ – инженерът Paul Haahr най-накрая дава повече светлина около въпроса.

Според Пол, Google използва набор от “метрични данни” да оцени и класира резултатите при търсене. Тези данни могат да дойдат от качеството на работата на самите специалисти и по-важното, от живите експерименти. Хиляди такива експерименти се провеждат от потребители на Google в реално време, във всяка една секунда.

След като експеримента е завършен, Google ще прекласира резултатите в SERP-a. В тази връзка, докато Гугъл може да не потвърди използването на информация от кликванията, като фактор който променя класирането, тези неща със сигурност ще бъдат използвани в експерименти и резултатите ще се прекласират, веднъж щом експеримента е завършен.

С други думи, ние все още не сме сигурни дали това се прави.

Но със сигурност Google прави това:
Разменя резултати А и В на първа страница от търсенето – събира информация от кликванията за резултатите от търсене – определя необичаен обхват от кликвания за резултат А – прекласира резултатите.

За всеки seo експерт, това все още означава, че информацията от потребителските кликове е важна за класирането – и е още една причина за оптимизиране на вашите Google снипети.

В обобщение, можем да видим колко бързо #seo се променя – много често по начини, които ние не можем да предвидим. По този начин, търсачките правят играта по-трудна, но и честна – а ако се замислите за това – и по-интересна.

Кои от факторите по-горе мислите, че ще афектират най-вече техниките за Search Engines Optimization в идващите месеци? Нямаме търпение да чуем мислите и въпросите ви във Вашите коментари.

 

Източник: http://www.link-assistant.com/news/smx-west-2016-recap.html

Google+ коментари

Коментари