• Home
  • /оптимизация
  • /Най-важното за Наказанията в Google – Какво, Как, Защо, Колко
Най-важното за Наказанията в Google – Какво, Как, Защо, Колко

Най-важното за Наказанията в Google – Какво, Как, Защо, Колко

Напоследък от Google доста затегнаха обръча около спамерските техники и това може да Ви го потвърди всеки един SEO професионалист, без значение от цвета на шапката му. Всеки, който бяга прекалено дълго по тъч линията на правилата или системно се опитва да лъже алгоритмите на най-популярната интернет търсачка, в крайна сметка получава един много сериозен шамар (с опакото на ръката). Под шамар разбирайте Наказание или в по-лошия случай – няколко наказания едновременно.

Повече за Борбата на Google срещу Спама може да научите от тук

Много SEO-та все още не искат да приемат новите правила или просто не искат да се развиват. Но има и доста хора, които тепърва навлизат в света на оптимизацията за търсачки или са просто лаици и нямат време да задълбават в детайлите на този на пръв поглед лесен процес. И в повечето случаи точно те са сред най-зверски шамаросаните. И най-обърканите от последствията. Именно към този тип хора е насочен този материал, но спокойно може да се ползва и от професионалистите в областта… за опресняване на знанията.

В тази публикация ще разгледаме следните точки относно наказанията в Google:

● Какво представляват
● Как работят
● Защо и Кога от Google ги налагат
● Как работят и какво причиняват
● Колко време траят наказанията
● Полезни съвети как да не получавате никога наказания; какво да направите, ако сте получили наказание от Google

Какво представляват наказанията в Google ?

Най-краткият, най-точният и най-ясният отговор на този въпрос е – Наказанията в Google са ръчно или автоматично предприети мерки срещу вашия уеб сайт (или негови отделни страници), след нарушаване на правилата за качество и условията за ползване на Google Search. Най-честите наказания са – понижаване на позициите на един сайт, понижаване на авторитета му или пълното му заличаване от индекса на Google.

Истината е точно тази. Ако нарушавате правилата на Google, рано или късно ще Ви хванат. Въпросът е кой ще Ви хване – автоматичните системи на търсачката или модератор-човек… или конкурент, който също инвестира в Search Engine Optimization и за разлика от Вас спазва правилата.

Наказанята в Google са точно два типа:

● Автоматични
Ръчни – повече информация има тук

Автоматичните наказания в Google ?

Автоматичните наказания са нещото, от което би трябвало да Ви е страх най-много. Защо ли? Защото ако не наблюдавате основните KPIs (Key Point Indicators) на вашия сайт и неговите страници, ще разберете за полученото автоматично наказания, когато е наистина прекалено късно за каквито и да било мерки. Просто от Google много рядко съобщават за автоматично наложени наказания в Google Webmaster Tools.

Това е горчивата истина – ако получите шамар от автоматичните полицаи на Google, може и никога да не разберете за това… Все едно ей сега полицията да нахлуе, докато четете тази статия, да ви арестува и да ви тикне в затвора, без да знаете защо. Би било гадно, нали? Именно поради тази причина автоматичните наказания в Google са по-гадните.

Най-популярните автоматични филтри на Google към днешна дата са познати доста добре с имената си: Панда и Пингвин.

Ръчните наказания в Google ?

Ръчните наказания са доста по-рядко явление. За щастие. За да получите ръчно наказание, трябва наистина да сте се постарали много. Това е все едно да ви връчат Оскар!

Ръчните шамари на Google са следствие от наистина системни нарушения на правилата. Този тип наказания се налагат не от автоматични системи, а от реални хора – модератори. Тези хора работят именно това – да разглеждат ръчно пуснати сигнали за нарушения от нормални (или не чак толкова) потребители на Google. Хубавото е, че при модераторите има (макар и в много малки дози) човешки фактор и той може да Ви спаси кожата, ако сайтът Ви попадне на модератор в добро настроение. Лошото е, че модераторите на Google разглеждат всеки сигнал обстойно и ако забележат дори и едно сериозно нарушение на правилата за качество, натискат червения бутон и сайтът Ви (или съответните страници) заминават в канала.

Защо от Google налагат наказания и Кога го правят ?

Много е важно да знаете, че получаването на наказание днес е доста пъти по-лесно, отколкото беше преди 1-2 години. Това е така, поради простичкия факт, че прекалено много хора започнаха да мислят как да излъжат алгоритмите на търсачката, вместо да правят Прекрасни, Чудесни и Уникални неща, които да дават на потребителите най-добрите отговори. С други думи, навъдиха се много престъпници и от Google просто решиха да ги изтребят бързо и ефективно, като в същото време направиха така, че да предотвратят следващо нашествие на спамери и нарушители.

Защо, обаче, от Google налагат и ще продължават да налагат наказания? ?

Винаги ще има някой, който ще се бори против правилата, против системата или просто ще търси лесния начин да излъже алгоритъма. Именно поради тези основни причини, от Google ще продължават да налагат наказания – защото винаги ще се намери някой, който да нарушава правилата им. Според философията на интернет гиганта, ако не Ви харесват правилата им, или не ползвайте услугите им, или просто не нарушавайте законите :)

И все пак, защо от Google биха Ви наложили някакво наказание. Ето ви няколко основни причини:

● Нарушавате някое или няколко от правилата за Качество на Google.
● Имате скрито съдържание в сайта Ви, което сте вкарали само и единствено с цел да се опитвате да манипулирате ботовете на Google. Нарича се Cloaking
● Копирате чуждо съдържание.
● Правите всичко с единствената цел да се опитате да прецакате алгоритмите
● Набавяте си нови линкове към сайта, без да има и грам натурално поведение в това.
● Правите си така нареченото „колело от линкове“…
● Купувате линкове и се хвалите публично онлайн дори и на майка си за това.
● Мамите клиентите си.
● Имате изключително лоша репутация в интернет (измами, кофти качество на продукт/услуга) и дори и на най-малката онлайн медия с удоволствие е публикувала материал за това.
● Сайтът Ви е бил хакнат и/или разпространява зловреден код.

Ако дори и по случайност сте нарушили едно от всички правила за качество на Google, запомнете, че е просто въпрос на време да Ви хванат и да Ви напляскат.

Кога ще получите наказание, след като сте нарушили правилата ли? В момента, в който Ви хванат или автоматичните системи, или след като модератор е разгледал сайта Ви под лупа. А самото наказание влиза в сила до няколко минути. Ако е ръчно, съобщението за това ще дойде при вас (чрез Google Webmaster Tools) след няколко часа… или няколко седмици. Ако обаче Ви хване автоматичен филтър, както споменах по-рано, може и никога да не получите известие, че сте наказани.

Как работят наказанията в Google и Какво причиняват ?

Ако си спомняте, в началото Ви обяснихме набързо как работят наказанията в Google, но нека си припомним есенцията. Най-често нарушаването на правилата води до – понижаване на позициите на един сайт, понижаване на авторитета му или пълното му заличаване от индекса на Google. Всяко едно от изброените води до понижаване на трафика от Google. Това са най-честите признаци, по които можете да разберете, че един сайт (домейн) е бил наказан.

Представете си, че имате онлайн магазин и по някакъв начин (нарочно или без да искате) сте нарушили правилата за качество на Google и вашият сайт е получил наказание. Това е станало след като сте решили, че е много по-лесно да копирате съдържанието за продуктовите описания от вашите конкуренти или направо от сайта на производителя. Това почти сигурно би докарало Панда филтъра на сайта Ви и вечно гладното животно ще започне да го дъвче много бързо. Ефектът ще се прояви буквално до няколко дни – понижаване на позициите в Google на страниците на сайта, което ще доведе до спад в трафика от търсачката…, което ще доведе и до спад в продажбите, идващи именно от този маркетингов канал.

По-лошият вариант е да сте опитали да си набавяте обратни връзки в прекалено забележими мащаби, прекалено бързо. Казано иначе, да сте правили опити да манипулирате резултатите в дадено търсене, опитвайки се да излъжете алгоритмите на Google. Така имате огромни шансове да видите Пингвина на Google или автоматичния филтър, който е доста по-зъл и по-лош от Панда.

За разлика от ефекта при Панда, Пингвинът кълве жестоко. При него няма леко понижаване на позициите, а направо изпадане… обикновено извън топ 100. Това гарантирано Ви носи и брутален спад в трафика от Google. Просто няма как да не го забележите.

Друг пример за бързо получаване на наказание е да се пробвате да скриете текст в изходния код (който се вижда от търсачките и SEO професионалистите), предназначен само и единствено за търсачките. Този пиниз се нарича “Cloaking” и вече е почти налудничаво да бъде използван, защото води до доста сериозни наказания. Обикновено мерките от страна на Google са брутални – пълна деиндексация на всички страници на сайта.

Колко време траят наказанията в Google ?

Почти както при актовете от КАТ, наказанията в Google също имат някакъв период на давност. Никъде няма официална информация точно колко време трае дадено наказание. Но от опит мога да заявя, че жълтите и червените картони от Google не са вечни…, освен ако не сте направили нещо наистина огромно.

От личен опит с клиенти, споделям с Вас следната трайност на наказанията в Google:

● Наказание за Cloaking – докато не премахнете скрития текст и не пуснете молба към Google за преразглеждане на сайта Ви.
● Автоматично наказание по филтър Панда – докато не премахнете, замените или забраните за индексация страниците с копираното/дублираното съдържание.
● Автоматично наказание по филтър Пингвин – около 6 месеца. След изтичането на този период системите махат наказанието за около месец и ако всичко е ОК, сайтът започва да си връща позициите. Ако обаче не сте предприели никакви мерки да оправите кашата, след гратисния период от около месец наказанието пак влиза в сила.
● Системно нарушаване на правилата – наказанието трае с години, а вероятно и вечно за конкретния домейн.
● Линкове от нерелевантни източници, спам/скам и порносайтове – наказанието трае, докато не премахнете тези линкове. Можете да използвате Disavow Tool в Google Webmaster Tools.
● Зловреден код на сайта – наказанието за такова провинение трае, докато не премахнете зловредния код от сайта Ви. Ако сте оправили всичко, наказанието пада автоматично от няколко дни до 2-3 седмици.
● Хакнат сайт – тук важат същите правила както при зловредния код, с разликата, че наказанието при хакнатите сайтове не пада автоматично – трябва да се пусне молба към Google за преразглеждане на сайта Ви.
● Купуване на линкове – Ако Ви хванат за такова провинение, наказанията са доста строги. Обикновено страниците, към които сочат купените линкове, изчезват от индекса на Google. Това наказание трае, докато не покажете, че сте премахнали всички купени линкове. Това може да продължи месеци или дори години.

Полезни Съвети ?

Ето Ви няколко полезни съвета за различните ситуации, в които може да попаднете, докато работите по оптимизацията на вашия или клиентския сайт.

Как да се предпазите от наказания в Google ?

Най-лесният начин е винаги да мислите първо за потребителите! Ето Ви няколко опорни точки, които ще ви гарантират на 99%, че никога няма да получите наказание от Google:

● Винаги поставяйте потребителите на първо място.
● Правете за тях най-доброто съдържание.
● Имайте най-добрия сайт в нишата Ви – с най-полезната, най-пълната и точната информация; да е с най-добър дизайн, лесен за ползване и да се харесва на потребителите;
● Направете така, че хората да говорят за вас в социалните мрежи, в медиите, форумите и в реалния офлайн свят.
● Не спирайте да следите новостите в SEO-то.
● Не се изкушавайте да нарушавате правилата на Google или да се опитвате да бягате по тъч линията – лесно може да се подхлъзнете и да паднете от грешната страна на терена. А от там връщането в очертанията на игрището не е лесно и често пъти струва доста скъпо.

Какво да направите, ако сте получили наказание ?

Първото и най-важно нещо е да не предприемате мерки, преди да сте установили какво наказание Ви е наложено и Защо! Опитайте се да преглътнете мисълта, че са Ви хванали – определено е гадно, но негативната емоция само ще Ви навреди.

Когато можете да мислите трезво и да анализирате ситуацията, започнете бавно и постепенно да преглеждате правилата за качество на Google. Разгледайте всички детайли по сайта Ви, за които имате съмнения, че не са по правилата. След това разгледайте данните в Google Webmaster Tools, погледнете какво Ви показват и инструменти като Open Site Explorer на Moz, Ahrefs, Majestic SEO.

Когато сте сигурни какво Ви е сполетяло, оправете всички засечени грешки и проблеми с вашия сайт – както вътре в него, така и извън него.

След като сте абсолютно сигурни, че всичко е наред и няма причина наказанието да продължи да бъде в сила, пуснете молба към Google за преразглеждане на сайта Ви. Много е важно в молбата да напишете абсолютно всичко, без да лъжете или шикалкавите – как се е случило, какво сте предприели и какво сте оправили. Не е нужно да пишете защо смятате, че трябва наказанието да бъде премахнато и не забравяйте да се разкаете за грешките си. Оттук-нататък остава да чакате и да продължавате да работите по развитието на сайта и бизнеса Ви. Не мислете и не проверявайте през час дали не са Ви отговорили – това само ще Ви изтормози и натовари, както и ще Ви загуби ценно време, което е по-добре да инвестирате в други начинания. Проверявайте за отговор от Google веднъж дневно – напълно достатъчно е.

И запомнете следното, казано от един мъдър човек преди повече от 6 години. То е в пълна сила и до ден-днешен!

Създавай полезно, уникално и релевантно съдържание, често добавяй нови текстове и постоянно си осигурявай връзки към всичко това … Така ще живееш дълго и щастливо без да ти потрябва SEO :-)

Автор : Димитър Димитров Inbound.bg

Inbound.bg
улица “Цар Иван Срацимир” 2Б, Офис 425/426
Варна 9000, България
Телефон: +359 878 733995
E-mail: office@inbound.bg

Content Protection by DMCA.com

Google+ коментари