От старата школа на SEO към новата: SEO в преход

От старата школа на SEO към новата: SEO в преход

Превод на публикацията на Eric Enge с оригинално заглавие From Old School to New School: SEO in Transition

SEO пораства. За повече от десетилетие SEO бе изпълнено със схеми за бързо забогатяване, където връзката между бизнеса и клиента не бе съществена част от стратегията за получаване на повече трафик към един уеб сайт. Двете неща бяха разделени едно от друго.

Дори така наречените “бели шапки” [white hat], които се занимават със SEO, се бяха съсредоточили върху най-различни тактики. Тактики, които вероятно бяха по-близки до указанията на Google за уеб мастъри – Webmaster Quality Guidelines, отколкото онези, които SEO тълпата от “черни шапки” ["black hat"] прилагаше, но в по-голямата си част те все пак си оставаха тактики.

  • Поиграй си с някои части на сайта, за да стане той по-подходящ за търсачките.
  • Отиди да вземеш връзки към сайта, ама сме твърде заети да си общуваме, затова не ви трябва да знаете откъде получаваме тези връзки.

dark side

Голяма част от всичко това беше много подобно на някаква форма на вуду и действията, предприемани от SEO специалистите не биваха разбирани от останалата част от организацията. Нямаше нужда. Всичко беше тактика.

За щастие всичко това се променя! Ето и обобщение на някои от преходите, които се случват:

Основна задача Стара школа Нова школа
Заглавни тагове [Title Tags] Основна ключова дума за страницата, повторена множество пъти в няколко варианта Основна ключова дума на страницата. Привличане на кликове.
Тагове на заглавия [Heading Tags] Слагане на H1 таг, който е съвсем малко по-различен от заглавния таг. Привличане на посетителя да прочете останалата част от страницата.
Основна част на текста [Body Copy] Дайте на автора списък с ключови думи, които да използва за страницата. Дайте на автора тема и го оставете да създаде неустоим текст.
Вътрешни връзки [Internal links] Огромни масиви от връзки с богат anchor текст. Какви връзки на тази страница е вероятно потребителите да искат да видят?
Ползваемост

[Usability]

К’во? Значителен фактор, когато създавате SEO план.
Изграждане на връзки [link building] Не се притеснявайте, ще ви докарам купища връзки от различни домейни с обширен anchor текст, няма да има нужда да правите каквото и да
било.
Видимост
Гост публикации [Guest Posting] Колкото е възможно повече различни домейни. Рубрики с висока видимост и малък брой (единични) авторитетни гост публикации.
Anchor текст [Anchor Text] Натъпкан с ключови думи. Целта е брандирането.
Социални мрежи [Social media] Не водят до реализации. Мощен “вътрешно контролиран PR канал”, който води до видимост (и да, до връзки).
Google Plus Необитаем град [Ghost Town] Влиятелен пласт по протежение на всички продукти и услуги на Google

Интегриране с останалата част от организацията

Докато четете таблицата по-горе, е възможно да се потърсите от факта, че SEO не може повече да работи в силоз (т.e. в изолация). SEO професионалистите трябва да се загрижат за фактори като бранд (марка), репутация, удовлетвореност на потребителите, ползваемост и да възприемат по-цялостен (холистичен) възглед за света по принцип.

В допълнение, останалата част от организацията също трябва да гледа на SEO като на неразделна част от това, което прави. Търсачките все още имат нужда от помощ:

  • Откриване на всички страници на сайта ви (Откриване). Ето защо съществуват картите XML sitemaps, има и много други аспекти на това.
  • Разбиране на това за какво се отнася сайтът ви (Релевантност). Затова съществува Schema и затова все още има нужда от обмисляне на съдържанието, което слагате на сайта си.
  • Решаване къде да класирате страницата си (Значимост). Изграждането на връзки винаги е било съсредоточено върху този аспект на SEO. И дори в новите му холистични одежди на брандиране, репутация и маркетинг чрез съдържание, вие отново помагате на търсачките да разберат, че страницата ви е една от най-добрите по дадена тема.

Тези три области – откриване, релевантност, значимост все още са изкуство и наука, които принадлежат към областта на SEO и останалата част от организацията се нуждае от такива опит и познание. Това оказва влияние върху PR, маркетинг, развитие на продуктовия маркетинг и да, върху изпълнителното ръководство. Всички тези дисциплини имат нужда от SEO насоки, а екипите по оптимизация на свой ред имат нужда от насоки от всички тези области.

Успешните усилия в SEO ще бъдат съставна част на един по-голям маркетингов план, но тази част ще бъде значима и интегрирана в него.

Социалните мрежи и SEO

Това наистина са близнаци, разделени при раждането. И двете са включени в повишаването на видимостта на даден сайт и на даден бранд, като и двете могат да си помогнат взаимно по доста съществени начини. Имам един слайд, който използвам във всичките ми различни презентации, относно маркетинга чрез съдържание, който улавя основитe на това как стават нещата:

seo-synergy

Както можете да видите, отличното съдържание помага да се подхранва успеха в социалните мрежи, каквото прави и SEO видимостта. От друга страна, силното присъствие в социалните мрежи ви позволява да създавате силна видимост за това отлично съдържание, докарвайки връзки обратно към него. И накрая, работата, която вършите за изграждане на връзки с влиятелни хора (в социалните мрежи, PR , маркетинг, нетуъркинг) помага за ускоряване на целия процес.

Изглежда, че е един голям интегриран процес, нали? И още как.

Ролята на Google+

Защо имаме нужда от Google+? Това е призрачен град, нали? Facebook и Twitter са велики, те са достатъчни, нали? Има три основни точки, които искам да отбележа за това, които са:

  1. Google Plus е фантастична мрежа за създаване на връзки и споделяне на съдържание.
  2. Google Plus блика от активност, затова тези, които казват, че това е призрачен град, не гледат много внимателно.
  3. (Както казах по-горе) Google Plus е пласт във всички услуги на Google, така че игнорирайте го на собствен риск.

Можете да прочетете по-подробно за това как Google+ влияе върху резултатите от търсенето в моята колонка от миналия месец (how Google+ impacts search results). Един от аспектите, които изтъкнах в тази публикация, бе как Google ще показва резултати от Google+ директно в резултатите от търсенето, дори и когато търсите в режим “Инкогнито”. Мартин Шервингтън [Martin Shervington], който поддържа сайт, помагащ на бизнесите да станат част от Google+ , наречен Plus Your Business, наскоро ми изпрати един чудесен пример за едно такова търсене, което можете да видите тук:

google plus SERP

Можете също така да ограничите търсенето до [what is Google?] и отново този резултат ще се показва първи.

Google SERP

Удивително е, че Google изглежда равнява резултата от търсенето за [what is Google] с резултата от търсенето за [what is Google Plus]. Правете си каквито искате изводи от това, но Google от много време заявява, че Google + е неразделна част от Google и е пласт, който се разпростира из всички техни продукти и услуги. Това е доста по-различно от това, което те направиха с Google Buzz, Google Wave, както и с други по-ранни опити за социални мрежи.

Обобщение

Новата школа SEO специалист е част от по-голям екип, част от интегриран маркетингов екип. Да, има и технически аспекти в SEO, затова тясното сътрудничество с екипа за развитие също e задължително. Вече няма разделение, няма тъмна стая, където се работи в изолация.

В допълнение, успешният маркетингов екип признава, че и социалните мрежи, и SEO са част от по-обширен маркетингов план. Трябва да бъдете на много места едновременно, ако се опитвате да съградите по-голям бизнес. Казано просто, необходимо е да бъдете там, където са потенциалните ви клиенти. Ако не сте там, конкуренцията ви ще бъде там сама, без вас, които да следите за честността им.

Предстои ни дълъг път преди визията за интегриран подход към дигиталния маркетинг да бъде масово разбрана от повече компании. Но това създава възможност за повечето от вас. Все още има възможност да вземете предимство пред много от вашите конкуренти. Carpe diem! [лат. Улови мига!]

Content Protection by DMCA.com

Google+ коментари

Коментари