Архитектура, On-Page оптимизация и изграждане на връзки

Архитектура, On-Page оптимизация и изграждане на връзки

Архитектура, On-Page оптимизация и изграждане на връзки – продължение на статията Как да се класираме: Основен план за SEO в 25 стъпки и Съдържание – Превод на статията How to Rank: 25 Step SEO Master Blueprint с автор Сайръс Шепард (Cyrus Shepard), публикувана за първи път в MOZ

Aрхитектурата

Ето и специалната тайна на този SEO план: не правите една страница, за да се класирате, правите няколко.

14. Центрове на съдържание

Много малко успешни уеб сайтове се състоят само от една страница. Google определя контекста и релевантността не само от това, което се намира на страницата ви, но също и от страниците около нея и препращащи към нея.

Истината е, че е далеч по-лесно да се класирате, когато създавате Центрове на съдържание [Content Hubs], изследвайки няколко теми в дълбочина, съсредоточени върху една основна тема.

Ако използваме нашия пример със “Super Bowl Рецепти”, бихме могли да създадем цял раздел от страници, които в дълбочина изследват дадена рецепта.

content-hub1

15. Свързване на центъра

Понеже страниците ви сега се знимават с различни аспекти на една и съща обширна тема, има смисъл да поставите връзки помежду им.

  • Вашата страница за гуакамоле се отнася към вашата страница за начос.
  • Вашата страница за изграждане на връзки се отнася към вашата страница за инфографики.
  • Вашата страница за Уинстън Чърчил се отнася към основни фигури от Втората световна война.

content-hub2

Това също им помага да се класират като разпределят PageRank, anchor текст и други сигнали за релевантност.

16. Намерете центъра си

Центровете за съдържание работят най-добре, когато имат точка на съсредоточие. Мислете за центъра като за основен документ, който служи като общо представяне или входна врата към всички ваши индивидуални страници със съдържание.
Центърът е авторитетната страница. Често това са линк бейт страници или категорийна страница. Обикновено е страницата с най-много входящи връзки и често служи за целева за други раздели на вашия сайт.

content-hub2

За чудесни примери за такива страници, вижте:

CopyBloggers Magnetic Headlines
Moz’s Learn SEO
Amazon’s author pages (това за Стивън Кинг)

On-Page оптимизация

17. Овладейте основите

Може да се напише цяла книга за on-page оптимизацията (оптимизация на страницата). Ако сте нови в SEO, един от най-добрите начини да усвоите нещата е като използвате On-page Report Card на Moz. Инструментът оценява 36 отделни SEO елемента, дава ви отчет и препоръки за това как да поправите всеки елемент. Работата по оправянето на проблемите е отличен начин да учите (и често се използва от агенции и фирми, като начин да се обучи SEO възложител)

keyword-too

След основите, нека разгледаме няколко малко по-сложни тактики, с които можете да се възползвате от уникалните си теми на ключови думи и центрове на съдържание. Ще разгледаме и областите, в които начинаещите често правят грешки.

18. Поставяне на вътрешни връзки за разумния сърфиращ

Не всички връзки са създадени равни (Един от най-страхотните SEO блог постове, писани някога !) Така че, когато обвързвате чрез връзки вътрешните си страници, имайте предвид няколко важни точки:

Връзките от уникално вътрешно съдържание предават повече стойност, отколкото тези от навигацията
Връзки по-нагоре на страницата предават повече стойност от тези, които се намират по-долу
Връзките в HTML текст предават повече тежест, отколкото връзките в изображение
Когато обвързвате съдържанието си, най-добре е да запазвате връзките на видно място и “редакторски” – по естествен начин поставете връзка към своето най-важно съдържание, по-високо в HTML текста.

19. Разнообразете своя achor текст – по естествен начин

Ако Penguin ъпдейтът въобще ни научи на нещо, то бе, че прекаленото обмисляне на anchor текста непременно ще ни докара бели.

Когато поставяте връзка по естествен, редакторски начин към други места в мрежата, вие разнообразявате anchor текста си. Същото важи и за вътрешните връзки.

Не избирайте anchor текста си така, че да отговаря на вашите ключови думи. Изберете го така, че да се вписва в съдържанието около него.
На практика, това означава да създавате вътрешни връзки със смес от частично съвпадащи ключови думи и свързани фрази. Не се плашете от време на време да поставяте връзки към добри ключови думи в anchor текста – връзката все още може да предава сигнали за релевантност. Когато става дума за връзки, най-сигурно е да направите нещо по-малко, отколкото да направите нещо твръде много.

google

20. Заглавни тагове [Title Tags] – Два бързи съвета

Предполагаме, че знаете как да пишете привлекателни заглавни тагове. Дори днес, използването на ключова дума в заглавния таг е един от on-page факторите с най-висока корелация, който познаваме.

Предвид това, Google става все по-стриктен относно преоптимизираните заглавни тагове и изглежда взема допълнително мерки срещу заглавия, “написани за SEO.” Имайте предвид това, когато създавате своите заглавни тагове.

I. Избягвайте многократна употреба

Преди често се използваше някоя ваша бизнес фраза или основни ключови думи в края на всеки заглавен таг – например:

В и К оборудване – Чикаго – Водопроводчик и ремонти
Тръби и фитинги – Чикаго – Водопроводчик и ремонти
Капаци за тоалетна Seat Чикаго – Водопроводчик и ремонти

Макар и да не разполагаме с много солидни данни, много оптимизатори сега твърдят, че шаблонните фрази, залепени в края на всеки таг, вече не са добра идея. Имената на бранд и уникалната описателна информация е наред, но създаването на всяко заглавие колкото се може по-уникално е правилото на деня.

II. Избягвайте ненужното повторение

Изглежда, че Google (поне за много оптимизатори) взема мерки срещу това, което се счита за нисък праг на “препълване с ключови думи” [keyword stuffing]

През последните години имаше неписано правило ключовата ви дума никога да не се повтаря повече от два пъти в заглавието. Днес, за по-сигурно, най-добре е да обмислите как въобще да не повтаряте ключовите си думи.

21. Преоптимизация: заглавия, URL адреси и връзки

Писането за хората не само ви носи повече кликове (които могат да доведат до по-високи класирания), но и много рядко може да ви забърка в неприятности с търсачките.

Както SEO специалисти често сме изкушени да получим “перфектен резултат”, което означава точно съвпадение на нашите заглавни тагове, URL адреси, входящ anchor текст и други елементи, което за съжаление не е естествено в реалния свят и Google разпознава това.

Разнообразете. Не прекалявайте с оптимизирането.

22. Структурирани данни

Кратко и лесно: Направете структурираните данни част от всяка уеб страница. Макар структурираните данни все още да не са доказано фактор за класиране, бъдещето на представянето им може да се види в днешните обогатени резултати (SERP), както и при споделянето в социалните мрежи. За някои вертикали те са абсолютна необходимост.

rich-snippets

Няма правило за това какви структурирани данни да включите, но най-важните неща са:

  • Facebook Open Graph tags
  • Twitter Cards
  • Авторство
  • Издател
  • Бизнес информация
  • Отзиви
  • Събития

За да бъда честен, ако не създавате страници със структурирани данни, вероятно изоставате.

За един отличен наръчник за Micro Data и Schema.org, разгледайте този фантастичен ресурс от SEOGadget.

Изграждане на връзки (link building)

23. Правилото 90/10 на линкбилдинга

Този план съдържа 25 стъпки, с които да класирате съдържанието си, но само последните три се отнасят до линкбилдинг. Защо толкова малко? Защото 90% от вашите усилия трябва да бъдат съсредоточени в създаването на прекрасно съдържание, а 10% в изграждане на връзки.
Ако ви е трудно да изграждате връзки, възможно е горните проценти да са наобратно.

Създаването на прекрасно съдържание решава тонове проблеми по пътя:

1. Доброто съдържание прави изграждането на връзки по-лесно.

2. Привлича повече висококачествени връзки за по-малко време

3. Изгражда връзки само дори, когато вие спите или сте на почивка

Ако сте нови в маркетинга или сравнително непознати, вероятно ще трябва да прекарате повече от 10 % от времето си в изграждане на връзки. Не се оставяйте това обаче да отвлича вниманието ви от създаване на такова съдържание, което хората ще смятат за ценно и към което ще поставят връзки, дори без да сте ги молили за това.

90-10

24. Цялото изграждане на връзки е взаимоотношения – Добри и лоши.

Този план не стига до подробности за изграждането на връзки, тъй като има над 100 начина за изграждане на качествени връзки към всеки добър проект. Предвид това, няколко от моите ресурси, които смятам за задължителни:

Пълният списък с линкбилдинг стратегии на Джон Купър

  1. Jon Cooper с Complete List of Link Building Strategies
  2. StumbleUpon Paid Discovery
  3. Citation Labs
  4. Promoted Tweets
  5. Ontolo
  6. eReleases – Прес рилийзи не за връзки, а за представяне
  7. BuzzStream
  8. Paddy Moogan и неговата отлична книга Link Building Book

Тези ресурси ще ви дадат основните инструменти и тактики за успешна линкбилдинг кампания, но не забравяйте, че цялото изграждане на връзки е всъщност изграждане на взаимоотношения.

Успешните хора разбират това и насърчават всяка връзка или взаимоотношение. Дори едно просто писмо за създаване на контакт може да прерасне в напреднала форма на изграждане на взаимоотношения с малко усилия, както любезно илюстрира това издание на Whiteboard Friday от Ранд.

25. Организирайте вашия линкбилдинг чрез нива… завинаги

Истината е, че за професионалистите изграждането на връзки никога няма край. Всяка кампания за съдържание или изграждане на връзки е пласт над предишно съдържание и като цяло мрежата изглежда като фини слоеве гръцка баклава.

Например, тази публикация би могла да бъде сметната за линкбейт за SEOmoz, но тя също така щедро препраща и към други видове съдържание, както такова на Moz, така и към външно, като по този начин разпространява любов от връзки и изграждане на взаимоотношения, доколкото е възможно едновременно.

SEOmoz препраща на драго сърце към други сайтове: линкбилдингът не се отнася само до търсачките, но и до хората. Ние препращаме към страхотни ресурси и създаваме връзки с цел най-доброто възможно потребителско преживяване. Когато това се прави добре, търсачките възнаграждават с по-високо класиране.
За едно отлично обяснение относно това защо трябва да препращате към външни сайтове, прочетете отличната работа на AJ Kohns – Time to Long Click.

Един от любимите ми постове в MOZ e 10 Ugly SEO Tools that Actually Rock. В нея не просто първата връзка препращаше към собствените ни SEO инструменти, но също и препращахме и хвалехме нашите конкуренти.

Линкбейт в най-изящната му форма.

Трите части на статията :

Как да се позиционираме : Основен план за SEO в 25 стъпки
Съдържание
Архитектура, On-Page оптимизация и изграждане на връзки

Google+ коментари

Коментари