6 SEO проблема, които пречат на вашия сайт в Google

6 SEO проблема, които пречат на вашия сайт в Google

Не е рядко явление в ежедневието на един SEO оптимизатор да му пишат клиенти, които до момента не са спечелили нищо от възможността да ги откриват в търсачките. Причините са повече от тривиални, но все пак не може човек да е специалист по всичко и е добре да се обърне към професионалисти, които разбират отлично как работят тези машини и могат да осигурят на клиентите си повишени продажби и бъдещи перспективи пред техния бизнес

6 SEO проблема

Днес ще се фокусираме върху 6 SEO грешки, които са масови при сайтове, които никога не са използвали професионалните услуги на SEO агенция. Наглед елементарни, това са проблеми, които след разрешаване в повечето случаи ще подобрят в пъти органичния ви трафик (трафика от търсачките към вашия сайт).

1. Скорост на вашия сайт

Зарежда ли бързо сайта ви?

Ако четете тази статия, то вероятността това да е факт е по-скоро минимална или грешим? Какво правят потребителите със сайтове, които зареждат по 5-10 секунди? Много просто – затварят ги и търсят друг сайт, който да им помогне да разрешат своя проблем. Работата по този ранкинг фактор вече е превърната в клише от SEO фирмите у нас, но е факт, че той дава преимущество, както по отношение на по-голям обем трафик, така и по-отношение на UX(потребителско преживяване). От подобрението на тези две неща зависи пряко обема на вашите продажби.

Скорост на сайтаНай-масовият инструмент, който да ви помогне да се справите с този проблем е собственост на самият Google и не просто констатира проблемите на даден сайт чрез оценка, а и предоставя конкретни и ясни препоръки как той да бъде отстранен.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Съветът на експертa: Не пропускайте да измерите скоростта и на вътрешните страници – нещо, което масово се неглижира. Нека не забравяме, че в 95% от случаите не началната ви страница продава вашия продукт, а някоя вътрешна. Работете първо с ума си, а едва след това с инструменти за оптимизация.

2. Наличие на дублирано/копирано съдържание

Най-неприятното нещо, което можете да причините на своя сайт, ако не сте запознати с добрите SEO практики, е да му налеете копирано съдържание от ваш партньор или конкурент. Това на практика го лишава от възможността да достига до потребителите на Google.bg, която е абсолютен лидер, когато говорим за използвани търсещи машини в България. Понякога дори конкурентът ви с абсолютно право може да подаде DMCA доклад, че сте му копирали съдържанието и той като носител на авторските права да поиска съответната страница да бъде изкарана от резултатите на Google. В огромен брой случаи това се случва, макар и не толкова бързо.

Съветът на експертa: Ако искате да се класирате добре в Google, то първо трябва да се класирате някъде въобще дори да сте на 248 позиция. Това няма как да стане в 95% от случаите, когато сте копирали съдържанието на вашия сайт от друг, защото Google просто казва, че вече има това съдържание в базата си данни и няма причина да го индексира за втори път.

3. Липса на XML карта на сайта

XML картата на вашия сайт помага на ботовете на Google по-успешно и по-ефективно да обходят вашия сайт в неговата цялост. Това е така, защото невинаги всички страници имат входящи връзки от други страници в него. Това поставя предизвикателство как те да бъдат достигнати, когато няма линк, сочещ към тях. В такива ситуации, макар и не толкова чести, винаги е добре да посочите съдържанието, което искате да бъде индексирано от Google, а един от най-добрите начини за това е именно XML картата на сайта.

Съветът на експертa: В XML картата на вашия сайт е добре да поставите URL адресите, които желаете да бъдат индексирани. Така например в повечето случаи таговете, които CMS системи като WordPress генерират с отделни URL адреси и поставят в XML картата са излишни, освен, ако нямате малко по-интересна SEO стратегия.

4. Неправилен мапинг на ключовите думи

Знаете ли коя страница от вашия сайт да класирате за конкретна ключова фраза и производните ѝ? Ако не сте си давали сметка за това, то крайно време е да помислите в перспектива коя страница за коя фраза искате да класирате в търсачките. Представете си, че предлагате няколко типа услуги, сред които следните 3:

Нали не искате да класирате и за 3-те началната си страница?

Ако не разбирате защо е нужно това, то представете си колко клика на потребител са нужни, за да достигне до търсената от него услуга във вашия сайт. А защо да не го изпратите директно на страницата, която представя услугата, която търси?

  1. Пестите време, кликове и нерви на потребителя (след всеки следващ клик вероятността за излизане от сайта ви се повишава);
  2. Потребителят се разпознава в конкретиката на услугата/продукта (ако потребителят търси конкретно SEO, то едва ли е нужно да разводнявате темата и с описание на услугите си по изработка на сайт например);
  3. Конверсията е значително по-висока при по-къса фуния на продажбите (потребителят не клика никъде, не рови в сайта, всичко от което има нужда е пред него – остава просто да натисне бутона „Купи“);

Една от масовите грешки, които влошават значително позиционирането на даден сайт са опитите на някои не толкова опитни SEO оптимизатори да класират заглавната страница за всички ключови думи, вместо да разпределят добре коя страница за какъв тип услуги/продукти трябва да се класира.

Съветът на експертa: Ако потребителят търси „къса лятна дамска рокля“, то каква е логиката да го изпратите на заглавната си страница и той да обикаля в търсене на желания продукт? Доста по-умно и ефективно за повече продажби е да го изпратим на продуктова страница, която описва именно такъв артикул/услуга. При този подход конверсията от посетител в клиент е в пъти по-висока.

5. HTML & CSS валидация

Валиден ли е кодът на вашия сайт?

HTML validator

Не забравяйте, че тъсачките не разбират обекти, които ние хората често приемаме за даденост. Те мислят машинно и валидният HTML и CSS код е знак за Google, че сайтът е поддържан и е онлайн лице на перспективен бизнес, който инвестира в своята Интернет видимост, докато се старае да предостави качествено потребителско преживяване за всички типове устройства и браузъри.Ето 2 инструмента, които да използвате, за да сте сигурни във валидността на кода на вашия сайт:

Съветът на експерта: Ако вашият сайт не е валидиран посредством уточнените от W3C стандарти, то той може да не се визуализира правилно при всички устройства и браузъри – вземете мерки спешно. Не забравяйте подобно на измерването на скоростта и тук да валидирате всички типове страници, които вашият сайт включва.

6. Забравете спам линковете

У нас е масово схващането, че SEO оптимизацията е просто блъскане на тонове линкове от където падне. Всеки налива всякакви мръсни връзки към клиентския сайт и после се чуди защо не излиза в резултатите и понася наказания от т.нар. Пингвин ъпдейт . Ако не можеш да пуснеш хубав линк – не пускай такъв! Най-добрите линкове са от релевантно свързани сайтове, които имат нещо общо с вашите продукти и услуги. Ако пък съумеете да осигурите и връзки от сайтове с висок авторитет при това от същата ниша като вашата, то това е практически най-добрият линк за вас.

Съветът на експертa: В почти всички случаи, които познаваме, колкото по-лесно е да се сдобиете с линк от един сайт, толкова по-ниска е неговата тежест и обратното. Няма как да пропуснем да подчертаем, че ако лесно вземете един линк, то и конкурентите ви ще могат да го вземат лесно, което до голяма степен ще обезсмисли тази връзка на принципа на съкращаването, което добре познавате от математиката.

За автора

Димитър Георгиев от IdeaMAXДимитър Георгиев – Бико e SEO експерт с над 6-годишен опит в сферта на оптимизацията за търсещи машини и по-конректно за търсачката Google. Започва да се занимава с подобряване на онлайн видимост през 2010 година, а в началото на своята кариера работи известно време и в SEOM.

Днес е добре познат като SEO специалист, копирайтър и разбира се хейтър и е едно от емблематичните лица на новото онлайн маркетинг поколение в България и основна фигура в екипа на IdeaMAX. Обожава предизвикателствата и трудните ниши и както сам твърди обича да се бори всеки ден с най-умната машина, създавана някога от човешката цивилизация, а именно Google.

Google+ коментари

Коментари