Интевю с Евгени Йорданов преди SEO Конференция 2015

Кои фактори ще променят онлайн присъствието на брандовете за 2015?

Повечето големи брандове отдавна работят по най-иновативните модели за позициониране, както офлайн, така и онлайн. Затова нека не говорим за най-големите брандове, а да поговорим за по-малките такива. Истината е, че всяко едно квартално магазинче дори може да се превърне в бранд, стига да стигне до повече хора и да стане по-популярно сред повече хора. Едно такова по-добро позициониране би могло да се получи чрез множество и различни фактори. Но основният, който набира все по-голяма популярност в България, това е оптимизацията за търсачки (SEO).

Оптимизацията е цел на всяка индустрия. Противопоставят ли се иновациите със стремежа да се продава по-бързо, повече и по-евтино?

Напротив, няма как да се противопоставят, тъй като целта на оптимизацията реално точно това цели – по-бързи, лесни и евтини резултати срещу по-високи приходи от тези евтини резултати. Всеки един бизнес има подобни стремежи, независимо от големината си, иначе просто нямаше да се наричат „бизнеси“, ако това не беше така.

Що се отнася до онлайн оптимизацията за търсачки (SEO), реалността е същата, както при обикновената оптимизация. Опитват се бизнесите и брандовете да постигнат качествени, сравнително евтини резултати в търсачката, които да доведат до по-големи приходи за тях. Реално от почти всички подразделения на онлайн маркетинга, оптимизацията за търсачки има най-добра възвръщаемост спрямо първоначалните инвестиции в използването на тази услуга.

Кои са новите тенденции в SEO с увеличаването на мобайл?

Факт е, че все повече хора използват своите мобилни устройства за да потребяват съдържание в Интернет. И техния процент расте не с години, а с месеци, седмици, дни и часове, включително в България. Доста, често се случва в България да си мислим, че сме далеч от нещата случващи се в други части на света, но българския Интернет потребител всъщност е доста по-наясно от повечето „западняци“. Това означава, че и мобилните устройства са силно застъпени при нас. И ако допреди година в статистиките за отчитане на посещения на сайтове трафика от мобилни устройства беше около 40%, то в днешно време осреднените стойности за всички ниши в Интернет бизнеса отчитат около 60-65%. И това се смята дори за песимистични данни.

От тази гледна точка, е нормално и търсачките да обърнат внимание на тези тенденции. Точно затова дори от Google пускат специален ъпдейт на своя алгоритъм, който цели да позиционира по-добре уебсайтовете, които имат възможност безпроблемно да бъдат заредени и върху мобилно устройство. Заради това, SEO-то за мобилни устройства става една неразделна част от стратегията за онлайн позициониране на брандовете в Интернет.

Как виждате предизвикателствата за потребителите в защита на личните им данни през 2015?

Потребителските лични данни не са били никога така изложени на риск, както и никога така добре защитени, както през тази година. Истина е, че тези две твърдения са верни и дори някои биха твърдели, че те си протеворечат. Но това не е така.

Най-използваните сайтове в Интернет са социалните мрежи и сайтовете за споделяне на съдържание – текст, видео, картинки. Понякога обаче, потребителите, залисани в своите Интернет занимавки, не разбират или без да искат издават издават своя чувствителна информация на 3-ти лица, които могат да злоупотребят с нея. Това не е технологичен проблем, а чисто човешки такъв. И неговото решение е просто – потребителите да използват необятното пространство, което наричаме Интернет, с малко повече внимание; да се информират от сигурни източници за случващото се около тях и в Интернет; и не на последно място, да използват защитен софтуер, който да направи защитата на личните им данни в пъти по-лесна.

Head of Search & Social at Local Fame, Head of Search & Social at First Online Solutions and CIO at SocialEvo.net

Google+ коментари

Коментари