• Home
  • /Google Plus
  • /Как да провеждате поредица от хенгаути в Google+
Как да провеждате поредица от хенгаути в Google+

Как да провеждате поредица от хенгаути в Google+

Браян Хонигман за възможностите, които хенгаутите дават на бизнеса ви

 

Един от най-добрите начини да ангажирате аудиторията си в Google+ е като използвате богатството от функции на платформата, които я превръщат в уникална общност.

Хенгаутите в Google+ са широко познати като едни от най-успешните функции на социалната мрежа, защото позволяват на личностите и бизнесите да се свързват едни с други чрез разговори в реално време.

Инструменти за видео дискусии като Skype, ooVooили един от многото популярни платформи за уебинари от известно време са на пазара, но никой от тях няма активната общност, която Google+ има зад гърба си.

Google+ hangouts предлага на вашия бизнес възможността:

  • Да се възползва от SEOползите на Google+
  • Да осигури по-силна ангажираност от страна на аудиторията ви
  • Да интегрира вашия маркетинг с маркетинговите ви канали
  • Да измери въздействието на вашите разговори с аудиторията ви

Много бизнеси правят видео разговори в реално време в Google+, за да ангажират тяхната аудитория и да предложат уникална възможност да общуват и чуят идеи непосредствено от компаниите.

Например,  Veterans UnitedDunkin’ Donuts,Съветът на модните дизайнери в Америка и Cadburyса организирали успешни видео разговори в Google+, за да взаимодействат с аудиторията си по уникален начин.

Снимка: Meet Nasa Astronaut Colonel Michael Hopkins

Когато сте домакин на хенгаут на вашата Google+ страница, целете да развиете последователна серия от видео разговори на живо, всеки от които се препраща към една тема или цел. Например, организирането на един хенгаут месечно, който включва интервю с експерт от бранша, е начин да се направи една такава поредица.

Серията хенгаути често пъти дава повече стойност за бизнеса ви, защото е по-вероятно вашата аудитория да очаква да види, че организацията ви прави тези събития със сходни теми по едно и също време. В идеалния случай, аудиторията ви ще гледа вашите хенгаути по-редовно, ще следва вашата Google+ страница и ще взаимодейства с бизнеса ви по-често, ако открие, че те са полезни.

За да генерирате продължаващи разговори с вашата аудитория, създайте текуща серия хенгуати в Google+, която редовно говори по няколко ключови теми, релевантни на интересите на клиентската ви база и вашите бизнес предложения.

ИЗБЕРЕТЕ СИЛЕН, И ВСЕ ПАК ГЪВКАВ, ФОКУС

От самото начало екипът ви трябва да избере специфичен фокус с оглед на предмета на вашата серия хенгаути, както и колко често бизнесът ви ще провежда видео разговор на живо.

Фокусът на вашата серия хенгаути трябва да бъде в съответствие с интересите на  аудиторията ви, но не толкова концентриран, че да няма набор от теми, които да засегне в още предстоящи видео разговори или в случай, че фокусът на серията трябва малко да се промени, за да съвпадне по-добре с нуждите на участниците ви. Със сигурност е възможно да направите многократна серия хенгаути с няколко тематични фокуса, но е важно да се направи един хенгаут в точно определено време.

Например, провеждането на хенгаут два пъти месечно за съвети за готвене е отличен фокус на серия, когато бизнес предложенията на компания и интересите на аудиторията съответстват на темата за готвене, храна, здравословен начин на живот, кухнята и други свързани теми.

ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТОЧНОТО ОБОРУДВАНЕ

Повечето, ако не всичките, компютри днес имат вградени уеб камери и аудио, които ще са повече от достатъчни за нуждите на вашия хенгаут в Google+. Обаче, ако търсите да подобрите качеството на видео разговорите, които водите, и да добавите професионално ниво към вашите събития, е логично да купите допълнително аудио- и видео оборудване.

Това видео е отличен ресурс за това кое аудио и видео оборудване е най-полезно за вдигането на серията ви Google+ хенгаути на следващо ниво. Оборудването включва микрофони, камери, слушалки и други разнообразни инструменти, които да осигурят, че вашите хенгаути се правят професионално и протичат гладко.

Разработете схема на хенгаута

Разработете схема за това какво ще покрие първият от серията ви хенгаути, за да очертае дискусията, както и винаги оставяйте място да възникнат и естествени разговори. Тази схема може да бъде проста или обширна, както искате да бъде, просто трябва да засяга някои теми на разговор, които ще бъдат покрити чрез хенгаута, за да сте сигурни, че вашият домакин и гости ги обсъждат по време на събитието.

ПОКАНЕТЕ УЧАСТНИЦИ В ХЕНГАУТА

Схемата ви ще помогне да се очертаят специфичните теми, които ще бъдат дискутирани в първия ви хенгаут, което ще ви помогне да определите какъв тип гости трябва да бъдат поканени. Изберете личност, която да играе ролята на домакин на хенгаута от името на компанията ви, също така поканете и няколко избрани членове от екипа ви да се присъединят във видео разговора на живо като експерти в дадената област.

Важно е също да поканите експерти, свързани с предмета на вашия хенгаут, които са извън организацията, особено, ако те са добре познати в бранша им и имат аудитория онлайн. Участието на гости с ниво на влияние онлайн може да помогне да се привлече много по-голяма аудитория към вашия хенгаут.

Създайте съдържание, което да подкрепи хенгаута

След като направите схема на вашия хенгаут и потвърдите гостите ви, време е да разработите творчески текст, който да се използва за рекламиране на хенгаута ви сред аудиторията ви в Google+ и другите ви канали. Това включва творческият текст да бъде използван в публикациите ви в Google+, Facebook, туитове, имейли и мрежи, за да позволите на аудиторията ви да знае, че организирате видео разговор на живо в Google+.

Това също включва и заглавието на началната страницата на вашето събитие в Google+ като в примера по-горе от Entrepreneur magazine’s Hangout with Jim Josephда дадете на аудиторията си по-нататъшна идея за това какво да очаква от вашата серия.

Създайте събитието предварително, за да поканите зрители

Веднъж след като сте утвърдили всички детайли и участници в хенгаута, е време да насрочите събитието и да поканите зрители да го гледат през идните седмици. За да настроите вашия Google+ хенгаут, следвайте тези стъпки:

  • Влезте във вашия профил в Google+.
  • От главното меню на Google+ профила кликнете на „Страници“ (Pages).
  • Изберете Google+ страницата, на която искате да започнете видео разговор (хенгаут).
  • Кликнете на „Управлявай тази страница“ (Managethispage).
  • Кликнете на „Хенгаути“ (Hanouts) от падащото меню в панела за управление
  • Кликнете на „Започни видео разговор на живо“ (StartaHangoutOnAir), за да стартирате хенгаут или да го сложите в график за бъдещо пускане.
  • Изберете име и го добавете в първото поле.
  • В следващото поле добавете описание на вашето събитие и след това изберете началната дата за По-късно (Later).
  • Определете часа на бъдещия хенгаут и кои специфични кръгове ще имат достъп.
  • В повечето случаи, оставяйте аудиторията с настройката и по подразбиране Обществено (Public), за да гарантирате, че всеки може да гледа.

РЕКЛАМИРАЙТЕ ХЕНГАУТА ПРАВИЛНО

След като е създадена началната страница на хенгаута, е време да се започне обявяването му из вашите канали със съдържанието, което сте разработили за подкрепа на събитието. Това популяризиране трябва да се прави до деня на хенгаута, напомняйки на аудиторията ви да се присъедини.

Не би имало смисъл да започнете да обявявате хенгаута повече от три седмици предварително. Колкото по-дълго трябва да чакат хората, толкова по-вероятно е, че ще забравят за хенгаута. В идеалния случай, обявете хенгаута две седмици по-рано и започнете да го рекламирате от тогава.

За да привлечете посетители на поредицата хенгаути, използвайте колкото е възможно повече средства. Споделете новината с вашия имейл списък, направете трейлър за хенгаута, промотирайте съдържание за хенгаута в профилите ви в социалните мрежи, искайте участниците в него да съобщат за събитието в тяхната мрежа, напишете блог пост за началото на поредицата хенгаути и добавете връзка към началната страница на хенгаута във вашия e-mailподпис.

ПУСНЕТЕ ВАШИЯ ХЕНГАУТ

Преди да пуснете вашия хенгаут, нека всички участници да влязат във видео разговора преди той да тръгне на живо, за да сте сигурни, че предварително сте се погрижили за всички технически съображения. Уверете се, че всички участници са прегледали схемата ви преди да участват в хенгаута, за да сте сигурни, че всички са на една и съща страница.

Пуснете хенгаута и започнете ангажираща дискусия с вашите участници, водена от домакина ви. Ако организацията ви желае, пуснете хенгаута и за излъчване на живо като кликнете на Embedи копирате YouTubeURL-адреса или HTML-кода. След като видео разговорът в реално време е вграден, зрителите могат да го гледат директно на вашия уебсайт или от където вашата компания реши да разпространява събитието.

Докато вашата организация управлява хенгаутите ви, използвайте приложението за въпроси и отговори, за да отговаряте на въпросите на зрители и да участвате в разговорите с тях чрез събитието, за да помогнете за насочване на по-голяма дискусия на базата на обратна връзка в реално време. Опцията също може да бъде изключена, ако изберете да не я ползвате.

На последно място, като домакин на видео разговор на живо, имате контрол върху хората, участващи в излъчването като кликнете на бутона на приложението ControlRoomв тулбара с приложения от дясно на таблото. От там имате възможност да заглушите или да махнете заглушаването на звука на някого, да контролирате нивото на звука, да дадете контрол на друг върху хенгаута или да премахнете някого от видео разговора по всяко време.

СЛУШАЙТЕ И ПОВТАРЯЙТЕ

След като сте завършили вашия пръв успешен видео разговор на живо, време е да помислите как е минало събитието, какво сте научили, какво се е объркало и какво може да направи вашата компания, за да подобри бъдещи хенгаути.

Чуйте обратната връзка от участниците ви, членовете на други организации и гости във вашия хенгаут, за да научите как непрекъснато да правите по-добри бъдещи събития за продължаващия растеж на серията ви.

Какъв опит има вашата организация като домакин или участник в Google+ хенгаути? Планира ли вашият бизнес да направи хенгаут поредица в Google+? Споделете.

За автора: +BrainHonigmanе маркетинг консултант, писател на свободна практика и професионален лектор. Работи с нововъзникващи компании и брандове като Sumall, Dell, Adknowledgeи други, фокусирани върху маркетинг, бизнес и технологии. Сътрудничи на Entrepreneur, Huffington Post, Forbes, The Next Web, Mashable и др. Профилът му в Twitter е @BrianHonigman.

Автор: Brian Honigman

Източник: How to Run a Google+ Hangout Series

 

Google+ коментари

Коментари