• Home
  • /Google Plus
  • /Провали ли се google+ и сега на къде?
Провали ли се google+ и сега на къде?

Провали ли се google+ и сега на къде?

provali-li-se-google+

G+ стана на 4 години.

Каква беше идеята на гугъл за да пуснат г+

Голямата идея на гугъл е въобще да не излизате от тяхната мрежа – всичките сайтове, услуги и продукти, но гонейки идеята, няма как да не са се зачудили: какво ще правят с адски популярните и наложили се вече социални мрежи? Фейсбук събират невероятно много лична информация, а пък и както се оказва, социалните данни, мнения и ревюта вече играят критична роля за бизнеса.

Защо хората да стоят постоянно във фейсбук, като ние можем да пуснем социална мрежа и с един куршум да отстреляме много зайци?!” – със сигурност са се запитали.

И така, google plus стартира в края на юни 2011 г. Тя беше официално обявена като социално – медийна платформа и директен конкурент на Facebook. Само за 2 седмици след пускането си, социалката набра база от 10 милиона потребители. До края на годината 90 милиона човека имаха акаунти. Гугъл + е най- бързо разрастващата се социална платформа в историята на интернет.

Днес, 4 години по- късно, въпреки, че Лари Пейдж послъгва, че ще работят усилено за повече доволни потребители в г+, то ние си знаем, че социалката е пред разпад.

Google+ се провали, не защото лошо изпълняваше своята роля, а защото тя просто не донесе очакваното увеличаване на трафика от ползващите я потребители и автори, както това се случва във фейсбук и в пинтерест. А пък няма какво да се лъжем, почти всичко в интернет се прави, защото се очаква то да донесе ТРАФИК, КОНВЕРСИИ, ДИВИДЕНТИ!

гугъл плюс анализи

Гугъл не се отказват от своята социална платформа, защото тя няма добри идеи или защото няма много верни фенове (един от които съм и аз самия), ами защото тя просто не носи, и няма изгледи да донесе, очакваните от нея дивиденти (в случая става дума за пари). Жалко, наистина жалко, но нищо ново под слънцето…

Някак си не е честно да се сравнява гугъл+ с фейсбук, защото те просто са доста различни. И не само като функционалности. В Г+ ги няма семейството ви и приятелите ви, ами там са, в повечето случаи непознати, с които ви свързват общи интереси.

Всички са доволни от google plus!

Mного хора я харесват и възхваляват нейните качества. Не е за подценяване и факта, че публикациите в Г+ влияят на резултатите в търсачката, но въпреки всичките и предимства и преимущества, хората като че ли масово предпочитат да ползват фейсбук!?…

Да не забравяме, че г+ е най- бързо разрастналата се социална мрежа, направо стремоглаво! Може би не трябва толкова много да се форсират нещата, ами да и се даде време – толкова време колкото са имали фейсбук и туитер за да станат това, което са.

Е, не чак толкова много, но на мен лично гугъл, в случая, ми изглеждат като разглезено милионерско (милиардерско) дете, което не дава шанс на една наистина страхотна идея да извърви своя път, защото просто вече им е писнало и ще я изхвърлят като стара и непотребна играчка (или ще я облекат в нови дрехи, което е по- вероятно).

Друг проблем на гугъл+, който малко плашеше хората, е това настояване за реална идентичност. Специално за България, това си е проблем. Тук потребителите много обичат скришом да хейтят. За да имаш влияние в г+ и от там и в търсачката, трябва задължително да си реална личност и гугъл да знае за теб. Много трудно може да бъде излъгана с фалшиви акаунти. Докато при фейсбук, като че ли такъв проблем не съществува – там може да си котенце и да си много популярен ;)

Може би най- големия идеологически проблем на google plus е, че тя не е предназначена, за да отговори на нуждите на масовия потребител, ами е направена за нуждите на гугъл и може би за специфични малки групи от професионалисти.

В началото, това, според тях е било крачка напред към голямата идея за глобална монополизация на всичко (влизате в мрежата им от сервизи и продукти и няма нужда да излизате) и свързването по този начин на нещата. С един персонален акаунт, ще можете да обслужвате и ползвате всичко.

Много хубаво, но това е могло да се случва съвсем лесно и преди, с акаунт в gmail, което до някъде пък обезмисля изграждането на социална мрежа, като връзка между всичко. От тук, няма как да не се появи въпроса:

Кое е наложило създаването на социална платформа от гугъл?

социални мрежи

Според мен са решили да отстрелят с един куршум 2 или повече заека, а именно:

1. Връзка между всички сервизи и продукти (въпреки, че вече е имало такава), но сега е щяло да стане много по- добре, благодарение на манящината им за реален човешки акаунт + събиране на лични данни.

2. Ретаргетинг – това със сигурност е било залегнало в настоящите и бъдещите им програми за г+, което, благодарение на персонализацията, би било една голяма крачка напред за рекламирането в гугъл, като цяло.

3. Ако гугъл следват големия си план за глобална монополизация, то няма как да отвърнат глави от факта, че популярните социални мрежи се радват на гигантски трафик в цял свят и чисто и просто са решили да ги изконкурират.

4. Конспирации и бъдещи разработки свързани с контрол на обществото. Тук оставам на вас, вашия интелект и фантазиите ви. Само знайте, че гугъл оод и правителството на САЩ са в изключително добри взаимоотношения.

5. Нещо друго, за което сега не се сещам, но е много вероятно да го има.

Както виждате причини – бол. Явно създаването на гугъл+ е било неминуемо и съвсем естествен акт в реда на нещата.

Те даже не крият, че следят всяко наше действие, но го замаскират с оправданието, че така ще разберат по- добре от какво имаме нужда ние самите. Поне в този аспект много добре се припокриват с фейсбук. Това е нещо, като нашите леви и десни народни представители – винаги са в опозиция и на различно мнение, но не и когато гласуват собствените си заплати ;)

Ето и някои от плюсовете на социалната платформа, която повечето хвалят, харесват и одобряват, но въпреки това, тя никога няма да догони фейсбук по посещения и активни акаунти:

+ Общности с еднакви интереси. Може да изградите взаимоотношения с колеги и хора, с подобни на вашите интереси.
+ Идеална за свързване и следене на инфлуенсъри в определен бранш.
+ Подходяща платформа за бизнес.
+ Страхотен бум на големите и качествени изображения.
+ Обединение на всички сървизи и продукти на гугъл под една шапка и с един логин.
+ В Г+ е съвсем лесно да срещнете нови хора, със сходни интереси, които не познавате.
+ Има интегрирана възможност за чат или директен (видео) разговор с отсрещната страна, както и за конферентна връзка.
+ Платформата играе голяма роля в нашите уебсайтовете и помага на търсачката да си изгради едно по- добро мнение за самия сайт.

Google+ е: Facebook, Twitter, Messenger, интересни форуми, e-mail и скайп в едно!

Чудесно, но има и някои минуси:

– Youtube интегрира системата си за коментари от Г+. Това би трябвало и е направено за да бъде плюс, и част от общата глобализация, но според повечето хора, то е дразнещо и заставящо…
– Микроблогването работи перфектно за гугъл+ (по- дълги постове), но просто не е това, което иска масовия потребител.
– Ако не харесвате социалката поради лошия й дизайн, то новия е наистина готин, но пък всичко е направено и тествано главно за през мобилни устройства и реално на десктоп компютър, за потребител незапознат с платформата, ще му се строи малко объркващо.

В общи линии Г+ е невероятна социална платформа, свързваща хората с еднакви интереси, както и предлагаща изключителни бенефити за бизнеса. Малко по- неразбираема за близки и приятели, а от тук и факта, че тя никога няма да стане толкова масова, колкото фейсбук, в този й вариант.

Дадоха ни страхотна играчка и сега си я вземат. Няма как да пропуснем и доста нашумелия, през последните години проблем: Digital Sharecropping – дигитално отдаване под наем, на определена площ, върху която вие си изграждате бизнеса, без въобще да се замисляте, че „земята” не е ваша и винаги могат да си я вземат…

Ако развиете страхотен бизнес, то освен за вас, вие работите усилено и в полза на вашия “рентиер”. Може би не е чак толкова добра идея сляпо да разчитаме на социалните мрежи и въобще на всякакви подобни сайтове, които са така добри да ни предоставят (в повечето случаи) безплатна площ за развитие на нашите идеи.

Станете домакини на вашия бизнес, направете си сайтове и ги ползвайте тях за трибуна, нека всичко бъде под ваш контрол!

В заключение

Едно е сигурно: от тук насетне гугъл+ вече няма да съществува под досегашната й форма, ами ще премине през големи транформации през следващите месеци.

Сигурен съм, че Г+ като социална мрежа и инфраструктура на данните на потребителите ще се запази. Тази информация е прекалено ценна за да бъде унищожена и може би бъдещето на онлайн рекламата ще бъде свързано с придобиването на потребителските данни.

Но, google+ като бранд ще се промени а може и да изчезне, според Mark Traphagen и някои негови популярни колеги от бранша.

И накрая, уж в провалилата се социална мрежа, гугъл пак ще се окажат прави и ще извъртят по печеливш начин нещата: от социална платформа към услуги за потребителски данни!

Larry Page & Sergey Brin

… and Larry Page & Sergey Brin still love g+ ;)

Google+ коментари

Коментари