Press Release

Как да напишем прес релийз?

Следвайте тези прости правила, за да напишете професионален и ефективен прес релийз (Press Release съобщение за пресата)

Прес релийзите стоят в основата на връзките с обществеността. Но да накарате хората да ги прочетат далеч не е толкова лесно – журналистите и блогърите получават много такива съобщения и нямат време дори да ги прочетат.

Как можете да повишите своя шанс да бъдете забелязани?

1. Открийте наистина интересна тема

Първото правило е: не всички новини са интересни. Винаги се питайте: Ако бях журналист, бих ли искал да напиша статия за това? Ако отговорът е „не” или „не зная”, вероятно не си заслужава да пишете прес съобщение. Вместо това използвайте своя блог или социалните мрежи.

Ако разполагате с новини, които са наистина интересни, не забравяйте да покажете на читателите си, че имате ясна идея за вашия пазар и вашето присъствие там. Позволете им да разберат кой сте вие и какво правите. Ако искате да включите цитати, не цитирайте своите служители, а външни, достоверни източници.

Това ще превърне вашия прес рилийз в добре обоснована информация, за която хората ще пожелаят да пишат или да споделят в социалните мрежи.

2. Бъдете честни и реалистични – вие не пишете реклама

Придържайте се към фактите и бъдете честни относно себе си. Не всяка компания или продукт може да бъде „първата”, „водещата”, „най-добрата”, „революционна” и т. н. Суперлативите са широко разпространени в съобщенията за пресата, но те не впечатляват никого – дори могат да навредят на вашия имидж.

Помнете – вие не продавате нищо. Вие просто публикувате интересна информация, представена по възможно най-обективен начин. Вашият прес рилийз не трябва да се възприема като реклама – ако заприлича на такава, започнете отначало.

3. Пишете къси и конкретни съобщения

Да предложим, че имате интересна новина. Как можете да сте сигурни, че хората ще я прочетат? Първото нещо, което трябва да помните е, че вашите читатели ще ви отделят много малко време. Дългите прес рилийзи ще ги изгонят. За да избегнете това, опитвайте се да пишете кратки и конкретни прессъобщения, обединени около една силна идея, която читателят ще открие от първия ред.

Идеалната дължина на прес рилийза е 400-500 думи. Ако вашия пресс рилийз е по-кратък, вероятно му липсват важни детайли. Добрият прес рилийз отговаря на въпросите кой, какво, кога, къде, защо. От друга страна, ако е по-дълъг, вероятно съдържа повторения или дава твърде много подробности, които не са нуобходими.

Уверете се, че вашият press release е лесен за прочит – това е от съществено значение.

4. Концентрирайте се върху заглавието и първия абзац

Вашите читатели няма да прочетат всичко. Ако те не бъдат заинтригувани от първите думи, те няма да прочетат вашето пресс съобщение. Поради това трябва да вложите най-много усилия в заглавието и първия абзац.

Заглавието на вашия прес рилийз трябва да представя най-силната ви идея, веднага. Но то трябва да бъде късо и конкретно – няма нищо по-досадно от дълго и сложно заглавие.

Първият ви абзац трябва да включва повече подробности и важни ключови думи, но трябва да бъде написан в същия дух. Добра идея е да напишете първия абзац, сякаш го пишете за Twitter, и да ограничите основната му идея до около 140 знака. Това ще ви помогне да останете конкретни и точни. Ще имате достатъчно пространство в тялото на съобщението си, за да развиете идеята си и да разкриете повече подробности.

5. Включете ясен призив към действие

Вашият press release трябва да съдържа ясен призив към действие. В противен случай вашите читатели ще преминат към нещо друго и ще забравят за вас. Ако искате да ги ангажирате, кажете им какво следва! Съществуват винаги уеб страници, които могат да бъдат посетени, лица, от които могат да получат повече информация, документи, които могат да свалят, или да се абонират за някакви услуги. Вашият прес рилийз трябва да бъде начало на нова връзка с вашия читател.

6. Пишете с професионален стил

Вашият прес рилийз трябва да бъде лесен за прочит. Запазете професионалния конвенцонален тон. Пишете в трето лице и поддържайте изреченията си ясни и конкретни.

Избягвайте:

• Жаргон и тясно специализирани термини
• Забавни символи и пунктуация
• ИЗРЕЧЕНИЯ С ГЛАВНИ БУКВИ
• Цели параграфи с подчертаване

Използвайте текстов редактор за проверка на правописни грешки, проверете граматиката и прочетете окончателния текст няколко пъти. Помнете – няма значение колко е интересна вашата статия, лошо написаният текст ще понижи доверието към нея.

7. Осигурете релевантно допълнително съдържание

Прес рилийзите не са ограничени до чист текст. Допълнителното съдържание ще повиши интереса на читателите и ще улесни възприемането на информацията.

Можете да включите в прес рилийза си:

• Лого на компанията
• Снимки – висококачествени фотографии на вашия продукт или услуга, скрийншот на вашия софтуер или уеб сайт
• Видео – хоствано в YouTube или на друга платформа
• Връзки – които сочат към страници на вашия уеб сайт

Това ще спести време на журналистите, които решат да напишат нещо за вас. Помогнете им да ви помогнат!

8. Публикувайте сами

Не чакайте журналистите и блогърите да свършат цялата работа. Започнете чрез разпространение на новината сред приятели и последователи. Можете да стигнете до читателите на вашия корпоративен блог или до приятелите си в Facebook или Twitter. Просто копирайте заглавието и първия параграф на вашия прес рилийз, добавете линк към пълната версия и го публикувайте! Ако имате късмет, хората могат да споделят тази новина – за това са социалните мрежи.

Press Release като маркетингов инструмент

Първоначалната идея на прес рилийзите бе да функционират като средство за комуникация между PR компаниите и медиите. Но днес, когато Yahoo News и Google News съдържат изобилие от подобно съдържание и RSS прави лесно обединяването на новините, съобщенията до пресата могат да бъдат използвани ефективно като средство за директна комуникация с потребителя.

Прес съобщенията са не само ефективен инструмент за разпространение на съдържание до медиите и потребителите, но те са прекрасна възможност за създаване на входящи линкове. Някои от новините, които нашата SEO компания оптимизира и разпространява, получиха повече от 200 входящи линка от уникални домейни.

Използването на услугите на специализирани сайтове, като Business Wire, PR Newswire, PRWeb и Market Wire, улеснява процеса на индексиране на новините от популярните търсещи машини. За да добиете представа за популярността на търсенето на новини – около половината от всички потребители в интернет посещават новинарски сайт – MSNBC, New York Times, CNN или друг, поне веднъж месечно.

Разбирайки възможността, която търсенето на новини предлага, много маркетингови компании се стремят към широко разпространение на своите съобщения за пресата.

Предлагаме ви 10 съвета за повишение на видимостта на вашия прес рилийз:

1. Напишете нещо, което си струва да бъде написано. Скучните новини няма да доведат до резултат, без значение колко добре са оптимизирани. Важно е да се фокусирате върху специфична тема. Твърде много информация и използването на твърде много ключови думи ще разводни съобщението ви както за търсачката на новини, така и за читателите.

2. Оптимизирайте съобщението за пресата по правилата на оптимизация за уеб страница и имайте предвид, че важните ключови думи трябва да фигурират в началото на текста, а най-важните ключови фрази да са на първо място.

3. Разпространете съобщението чрез сайт за публикуване на прес рилийзи, като IzPR, Business Wire, PRWeb или PRNewswire. Ако разпространите рилийза чрез повече от един сайт в един и същи ден, твърде вероятно е търсещата машина да филтрира дублирано съдържание. Ако вашата новина има повече от една гледна точка, използвайте това предимство и създайте различно съдържание.

4. Дайте мотив на читателя да кликне. Директното съобщение до потребителя трябва да предложи повече от новина – то трябва да му даде възможност за действие. Примери за това са изтегляне на статия, безплатен пробен период, специални оферти, уебинар, доклади, консултации и др.

5. Създайте целева страница, която да конвертира посетителите от съобщението. Използвате целеви страници (landing page) за PPC кампаниите си, нали? Използвайте ги и за прес рилийзите си. Включете линкове към важни ресурси в своите съобщения за пресата, а така също и силни призиви за действие. Освен че давате възможност за действие на потребителя, посещението на линка трябва да включва и възможност за последващо завръщане на потребителя на вашия сайт.

6. Съставете списък с контакти с медии и им изпратете съобщението си с кратко резюме, в което да загатнете темата на съобщението си и да покажете, че сте запознати с работата на редакторите.

7. Улеснете журналистите и блогърите да пишат за вашите новини. Открийте блогъри, които пишат на подобни теми и им изпратете вашето резюме. В повечето от случаите те ще го копират директно, цялото или част от него, и ще добавят свой коментар.

8. Публикувайте съобщението в блога на компанията. В идеалния случай сайтът на компанията има свой блог, в който съобщенията до пресата могат да бъдат публикувани в хронологичен ред по категории, което осигурява възможност за търсене, представя нагледно медийните прояви, предлага връзки до снимки, аудио и видео материали, а така също и възможност за абониране за новините на компанията.

9. Напишете различни версии на съобщението си за пресата и го изпратете до релевантни сайтове. Този принцип не работи за всички видове съдържание и трябва да се убедите, че вашето съдържание е подходящо за типа социална мрежа, в която искате да направите промоция.

10. Използвайте социални мрежи. Много от тях предоставят възможност за връзки за търсещите машини.

Както и при всеки маркетингов инструмент, след разпространението на съдържанието е важно да се проследи ефективността му. Ето няколко начина да направите това:

• Включете тракинг код във връзките от съобщението си към целевата страница
• Проследете трафика към сайта си от връзките в прес рилийзите
• Използвайте Google за проследяване на прес рилийза ви
• Проследете търсещите машини за блогове, като Google blog search и Technorati
• Проследете връзките от Google и Bing

Променяйте съдържанието

Това правило за списване на съобщения за пресата е от жизнено важно значение – променяйте съдържанието.

Трябва да имате предвид, че дублираното съдържание е огромен проблем. Когато изпратите своята новина до много различни сайтове за публикуване на press releases, тези сайтове ще разполагат с едно и също съдържание и когато то бъде публикувано, Google обикновено дава известна тежест на някоя от публикациите в авторитетни сайтове и игнорира останалите.

Ако искате всяко от вашите съобщения да получи добра оценка от търсачките и да донесе полза за собствения ви сайт, трябва да създадете различна версия на вашия прес рилийз за всеки сайт. Това не е лесно, но трябва да разполагате с поне 2-3 варианта на съобщението си.

Когато изпращате съобщението си до различни PR сайтове, избирайте приоритетно най-популярните сайтове и когато съобщението ви бъде публикувано от тях, изпратете го и до други. Ако не искате да чакате толкова дълго, трябва да почакате поне известно време. Това ще ви осигури и по-продължително присъствие в мрежата.

Кой използва онлайн прес рилийз?

Трябва ли да публикуваме онлайн новини? Заслужава ли си цената?

Съобщението за пресата е отбелязване на събитие или новина. Със съобщение за пресата можете да отбележите появата на нов онлайн магазин или нов продукт. Ако сте получили награда или сертификат, със съобщение за пресата можете да оповестите този факт пред света. Няма ограничения в темите, за които можете да публикувате прес рилийз.

Преди време новините биваха изпращани до пресата, а тенденцията днес е адресирането им директно до обществото. Когато търсачките, като Google News, индексират вашите новини, те получават широко разпространение. Така вашата информация може да достигне до журналисти и да бъде включена в техните публикации. Някои сайтове и блогове възпроизвеждат съобщенията до пресата в зависимост от сферата си на действие, в резултат на което получавате еднопосочен линк към вашия сайт.

Резултатът от публикацията на съобщения в безплатни сайтове за press release е нисък и вероятно ще се наложи да използвате 1-2 платени сайтове за публикуване на прес рилийзи.

Индексиране от Google, Yahoo и MSN – бързо и лесно

Най-голямото предизвикателство пред вашия нов сайт е как да бъде индексиран той от Google, Yahoo и Bing. Ако големи и релевантни сайтове имат връзки към вашия сайт, можете да сте сигурни, че той ще бъде забелязан от търсещите машини. Лесно на думи, но как да се направи? Как да убедите релевантен сайт да сложи връзка към вашия?

Една мощна възможност е да създадете привлекателно представяне на сайта си и да получите връзки от големи сайтове чрез онлайн прес рилийз. След като вашето съобщение за пресата бъде публикувано онлайн, в PRWEB.com например, други сайтове ще разпространят този рилийз. Това ще създаде много еднопосочни линкове към вашия сайт и ще откриете сайта си в търсачките до 1-2 дни. Освен че ще повишат видимостта на сайта ви, входящите връзки ще ви помогнат за постигане на по-добър page rank.

Използвайте URL в текста на прес рилийза си

Когато публикувате съобщение за пресата чрез онлайн агенции, като PRWEB, други сайтове ще разпространят вашето съобщение. Много от тези сайтове премахват линковете от прес рилийза, при което вие не получавате линк към вашия сайт. Имайки предвид това, вие можете да включите връзка към вашия сайт в текста на съобщението си по следния начин:

„SEOM (http://seom.bg) въведе нова услуга…”

Когато други сайтове представят вашето съобщение, тези http линкове автоматично ще бъдат конвертирани във връзки към вашия сайт. В някой случаи автоматичното конвертиране става при изписване на www. пред домейна

SEO препоръки за професионален прес рилийз

Прес съобщенията са чудесен начин за бързо разширяване на вашето присъствие в интернет.

Какво е SEO прес рилийз? Това е съобщение за пресата, оптимизирано за разпространение онлайн чрез професионални прес рилийз услуги.

Ето 7 основни SEO правила за прес рилийз:

1. Направете проучване на ключовите думи. Използвайте инструментите на Google, за да откриете правилните ключови думи, които ще ви донесат максимална ефективност.
2. Създайте страхотно заглавие, което да привлече вниманието на хората и в същото време да включва ключовите думи.
3. Създайте увод от 1-2 изречения, което да представя темата на прес рилийза ви. То трябва да бъде кратко. Журналистите са заети и краткото, съдържателно резюме ще им помогне да разберат бързо за какво се отнася вашето съобщение.
4. Тялото на вашето съобщение трябва да включва няколкостотин думи. Споделете подробности, но бъдете обективни. Ако се опитвате да продадете нещо, това няма да ви помогне.
5. Използвайте кратко представяне на компанията си или себе си. Ако смятате да публикувате регулярно съобщения за пресата, използвайте стандарта информация с информация за контакт.
6. Включете в прес рилийза си покана към журналистите и блогърите да използват вашата информация или вашия уеб сайт. Колкото повече журналистът се заинтересува от вашата информация, толкова по-голяма е вероятността да напише нещо за вас. Не превръщайте прес рилийза си обаче в покана за продажба.
7. Използвайте прес рилийз услуги на няколко различни агенции.

Прес рилийзът бързо ще подобри публичността ви онлайн.

Google+ коментари

Коментари