• Home
  • /Copywriting
  • /Джо Витале : 30 начина да напишем хипнотизиращо заглавие

Джо Витале : 30 начина да напишем хипнотизиращо заглавие

Джо Витале : Как да напишем заглавие, което да срази читателя от раз ?

Джо Витале предлага 30 проверени съвета, с помощта на които ще можете да измислите прекрасни заглавия към рекламните си послания или да допълните вече съществуващите.

1. Започнете с тези начални думи

Най-сетне!
Внимание!
Ново!

Обърнете внимание на нотката оживление и усещането за нещо ново, което има в тези думи. Има и други добри отварящи фрази като “представяме” и “най-после”. Думата “ново” е оправдана от юридическа гледна точка само ако се използва в рамките на половин година, след като сте произвели или подобрили своя продукт. Ето защо, ако наистина сте измислили или създали нещо ново – направете така, че всички да разберат.

2. Затворете кръга на вашата аудитория

Водопроводчици!
Домакини!
Болки в краката?

Този тип заглавие ще ви помогне да намерите именно вашите потребители. Ако продавате юридическа литература, започнете посланието си с думите: “Внимание юристи!”. Спазвайки това правило, със сигурност ще стигнете до ухото на точно тези, към които се стремите.

3. Обещайте някаква полза

Болката в гърба ще изчезне за 10 минути!
Купете ДВЕ ризи на цената на ЕДНА!
С помощта на новия метод, ще намерите работа за 2 дни!

Ползите карат хората да купуват. Безкофеиновото кафе е продукт, докато това, че ви “Позволява да спите по-добре” е конкретна полза. Ако човек има болки в гърба, той всъщност ще плати не за лекарство, а за избавяне от болката. Заглавието “Болката в гърба ще премине за 10 минути!” съобщава, че облекчението е възможно. Предлагайте оздравяване, а не хапчета.

4. Поднесете рекламата като новина

Истински пробив в автомобилната безопасност
Нова формула възстановява косата
Седемте “изгубени тайни” са открити

Хората жадуват за сензации. Покажете новото и необикновеното в своето предложение и ще спечелите внимание. Новият продукт е новина. Новата употреба на стария продукт също е новина. Содата за хляб “Arm&Hammer” (които също са започнали като малък бизнес) е на пазара от десетилетия, но компанията постоянно търси нови начини да използваме продукта й – от това да си мием зъбите с него до това да го слагаме в хладилника, за да премахва неприятните миризми оттам. И всеки път това е новина.

5. Предложете нещо безплатно

За писатели – безплатно!
Безплатно: Информация за това как да не плащате излишни данъци.
Безплатно ръководство за ремонт на автомобили

Вашето безплатно предложение трябва да бъде подходящо за аудиторията, към която се стремите. То може да бъде безплатно, но не трябва да бъде безинтересно. Ако купувачът не прояви интерес, нито ще ви пише, нито ще ви се обади. Освен това, вашето безплатно предложение трябва да е действително безплатно, без каквито и да е уловки или условия, за да няма проблем със закона. Всеки малък бизнес може да си позволи да предложи някаква стока или услуга безплатно.

6. Задайте интригуващ въпрос

Какви са седемте тайни на успеха?
Правите ли тези грешки на английски?
Какъв горивен филтър ще подобри работата на колата ви?

Въпросите са изключително силен начин да заинтересувате читателите. Въпросът ви обаче трябва да бъде отворен и да намеква някаква ползва. Ако на вашия въпрос лесно може да се отговори с да или не, рискувате читателите да не стигнат по-далеч от въпроса. Ако въпросът ви обаче буди любопитство, той ще отведе читателите навътре към текста, където да потърсят отговор.

7. Използвайте отзиви

“Това е най-мощното оръжие, което някога съм виждал!”
(Клинт Истууд)
“Тези две книги ме направиха най-богатият човек в света”
(Малкълм Форбс)
“Ето защо моите състезателни коли побеждават всички останали”
(Марк Вайсер)

Има нещо в кавичките, което привлича погледите на хората. Ако цитатът ви е интересен (каквито са измислените по-горе), читателят непременно ще прочете рекламата ви (Винаги използвайте истински отзиви на реални хора, като преди това поискате от тях разрешение да публикувате думите им). Всеки човек, който поне веднъж е ползвал вашите услуги или е купил вашия продукт, може да ви даде своята препоръка. Заглавието, затворено в кавички, ще привлече повече внимание: в диалога има живот, а това привлича хората.

8. Създайте заглавие с “как да”

Как да накарате децата да слушат
Как да разберете дали е време колата ви да премине технически преглед
Как да намерите приятели и да влияете на хората

Хората търсят информация. Затова заглавията от типа „Как да …“ лесно ги привличат, понеже им обещават помощ за нещо, от което те се интересуват. Ако продавате перални, можете да призовете със заглавие “Как да изберете подходящата пералня за вашите нужди?” Буквално всяко едно заглавие заблестява, когато в него има думата “как”. Например, заглавието “Подстригвам” е слабо, но “Как подстригвам“ звучи много по-интересно.

9. Тествайте своите читатели

Колко сте умни? Направете този тест и ще разберете!
Какво е вашето IQ на знания за мрежите?
Образовани ли сте, за да успеете?

Хората обожават тестовете. Използвайте въпросително заглавие и след него нека основният текст бъде съставен като тест. За да проработи този похват, въпросите, разбира се, трябва да са непосредствено свързани с това, което продавате.
Например, заглавието за IQ-то на знанията ви за мрежите беше измислено за продажбата на книгата “Силата на мрежите ”. Ако пускате обява за услуги за авторемонт, можете да попитате “Колата ви в изправност ли е? Направете този тест и разберете!”. Това, което трябва да направите, е по някакъв начин да увлечете читателя със своето заглавие. Тестът е един от начините да сторите това.

10. Използвайте думите “тези” и “защо” в заглавията

Тези лодки никога не потъват.
Защо нашите кучета са по-скъпи?
Защо тези ски се наричат “отлични”?

Когато използвате думите „тези“ и „защо“, вие създавате грабващо вниманието изказване, което ще привлече читателите към останалата част от рекламата ви. Ако просто кажете “Ските ни са отлични”, малцина ще бъдат заинтригувани. Но когато кажете “Защо тези ски се наричат “отлични”, пораждате любопитство. А любопитството е една от най-могъщите движещи сили. Просто добавете думата “защо” към вече съществуващото заглавие, за да го направите по-интересно. “Купувайте ВиК части от нас” е скучно, но “Защо хората купуват ВиК части тук?” е интересно.

11. Използвайте “аз” и “мой” в заглавията

Те се смееха, когато седнах зад пианото. Но когато започнах да свиря!
Най-после открих тайната на лесното писане!
Парите идват в ръцете ми, с каквото и да се захвана

Заглавията от “първо лице” могат да бъдат много ефективни, ако предизвикват нужния интерес и съдържат в себе си вашето предложение. Например, всички, които искат да се научат да свирят на пиано, със сигурност ще бъдат привлечени от заглавието за пианото (тази реклама се оказа една от най-успешните). “Вие” и “ваш” в заглавията не винаги работят, защото отправят рекламно послание и хората заемат отбранителна позиция. В същото време “аз” и “мой” могат да предадат рекламното послание по привлекателен начин. Ето един хубав пример : “Аз исках да помогна на хората, затова открих своя застрахователна компания”.

12. Вмъкнете името на продукта в заглавието

Витамините “Jymko” правят спортистите бързи като мълния
Сгъваемата стълба “Fiskin” спаси живота на съпруга ми
Thoughtline ми помогна да открия тайната на лесното писане

Заглавието “Как да се отървем от брадавиците” не е лошо, но “Как да се отървем от брадавиците с помощта на “Витализм” е по-добро. Ако искате наистина да ви забележат, сложете и името на вашата фирма, но то не трябва да бъде фокусът на заглавието. Вместо това напишете приковаващо вниманието заглавие и вмъкнете името си в него.

13. Използвайте “Търсим”

Търсим нервни хора
Търсим надеждни хора за трудни времена
Търсим сътрудници, готови за печалби

“Търсим” предизвиква силно любопитство. Използвайте го в заглавието и хората непременно ще поискат да разберат на кого ли може да трябват нервни хора? (Може би се организира семинар по преодоляване на страха?) Или на кого трябват сътрудници (може би за нова мениджърска програма)? Не забравяйте да се обръщате към целевата си аудитория. Ако разчитате на интерес от страна на адвокати, озаглавете рекламното си послание: “Търсим адвокати”.

14. Използвайте думи като “пробив” в заглавието си

Пробив в областта на алармените системи
Лекар предлага нова революционна формула против оплешивяване
Търсим адвокати, готови за революционен успех

“Пробив” предполага новост. С тази дума се свързва идеята, че вашият продукт или услуга са надминали тези на останалите. Подобен ефект се постига и с думите “революционен” или “рекорден”.

15. В заглавието трябва да се редуват малки и главни букви

ЗАГЛАВИЕТО, НАПИСАНО САМО С ГЛАВНИ БУКВИ, СЕ ЧЕТЕ ТРУДНО

Ако в ЗАГЛАВИЕТО се Използват както МАЛКИ, така и Големи Букви, то се ЧЕТЕ ЛЕСНО

Нали?

16. Използвайте толкова думи, колкото ви трябват

Плува!
Колко често ви се е налагало да повтаряте: “Не, не съм го чел, но се канех!”
Кой още иска красиви мебели?

Заглавията могат да бъдат дълги и кратки. Ако те привличат вниманието на вашата аудитория, събуждат у нея интерес, подканват хората да прочетат текста на рекламата – броят на думите може да бъде всякакъв. Естествено не бива да използвате излишни думи, но не трябва и да се ограничавате.

17. Отличете предложението си

Ризи “Аrrow” с намаление 50%
Смяна на масло. Намаления
Абонирайте се за половин година и ще получите останалата половин година безплатно!

За да проработи рекламата ви, трябва колкото може по-ясно да опишете с какво вашето предложение е уникално и защо вашият продукт несъмнено е по-добър от тези, предлагани от останалите. Съсредоточете се върху това.

18. Попитайте “кой още…”

Кой още иска да напише книга?
Кой още твърдеше, че пеенето е трудно?
Кой още иска безотказна аларма срещу взлом?

Думите “Кой още…” са завладяваща комбинация. Те предполагат, че някой вече има това, което се рекламира, и четящият рекламата също може да си го купи.

19. Използвайте гаранции

Гаранция: върху този килим никога няма да има петна!
Гарантираме: ще преминете през калта, снега и леда. Ако заседнете – ще ви изтеглим безплатно!

Живеем в ерата на скептицизма. Затова, ако е възможно, винаги споменавайте за гаранция в заглавието (повече за това по-нататък). Ако читателите разберат за гаранцията от заглавието, вероятността да прочетат цялата ви реклама се увеличава.

20. Признайте някоя слабост

На второ място сме, но работим здраво
Нашият шеф-готвач прави всичко, освен салати.

Ще спечелите доверие ако признаете, че не сте съвършени. Твърде много реклами твърдят, че са чудодейното решение на всички проблеми. Това не звучи правдоподобно. Ако кажете, че сте почти чудодейно решение, хората биха повярвали на останалата част от твърденията ви.

21. Съсредоточете се върху положителните крайни резултати

По-бели зъби за 10 дена
15 кг по-слаби за 30 дена!

Не предизвиквайте отрицателни емоции у читателите, като с това се надявате да продавате повече. Хората купуват мечти и надежди. Не продавайте “загуба на мазнини“, а вместо това продавайте „Отлично здраве!“. Не се опитвайте да уплашите хората да си купят вашата паста, крещейки “Жълтите зъби са грозни”, а по-добре ги привлечете с крайния резултат, към който те самите се стремят: “По-бели зъби!”. Припомням, хората купуват решения. Но звучете правдоподобно. От двете заглавия: “Свалете 15 кг за 30 дена!” и “Свалете 15 кг за една нощ” – хората ще повярват само на първото.

22. Привлечете ВНИМАНИЕТО на целевата аудитория

ВНИМАНИЕ лекари!
Внимание: Децата ви пускат ли това стерео?
На вниманието на собствениците на малки предприятия!

Такова заглавие лесно ще грабне вниманието на читателите ви, като им обещае информация и предизвика любопитство.

23. Бъдете внимателни с хумора!

Не всички имат чувство за хумор и не всички са на едно мнение относно това кое е смешно и кое не. Малцина биха си купили нещо заради една шега. Едно от основните правила в рекламата гласи: “Хората не купуват от клоуните”. Малките бизнеси, които се опитват да продават с хумор, обикновено се провалят. Защо? Защото вие искате да продадете продукт или услуга, а не шега. Каква е целта ви: да разсмеете хората или да ги убедите да си купят стоката ви? Ако все пак държите да пробвате, опитайте се да направите смешната част на шегата в края еднаква с рекламното ви послание.

24. Направете го лесно

Лесно разрешаване на ВиК проблеми
Лесен начин за отстраняване на течове на покриви

Хората искат да получават резултати бързо и лесно. Ако продуктът ви може да направи живота им по-лесен, кажете им го.

25. Заглавие – като негатив

Заглавието може да изглежда като негатив (бели букви на черен фон), но не откроявайте по този начин целия текст на рекламата. Прекалено много текст в негатив ще бъде твърде труден за четене. Все пак използването на негативен печат само за заглавието може да привлече вниманието на много читатели.

26. Драматизирайте ползите

Стига сте спали като сардели в кутия! Спете като царе!
“Sound pillow ” – Ще ви помогне да спите с Нейл Даймънд

Хората искат действие. Жадуват за него. Покажете въодушевлението, което вашият продукт или услуга могат да предизвикат, като драматизирате предимствата. Едно заглавие за големи легла, което гласи “Широките легла са просторни!“ е скучно, но заглавието “Стига сте спали като сардели в кутия! Спете като царе“ трудно може да се пропусне.

27. Използвайте проверени клишета

За първи път: нов счетоводен метод!
СЪВЕТВАМЕ собствениците на жилища!
Истината за обущарите?

В своята книга “Изповедите на един рекламист” , Дейвид Огилви изброява следните думи като доказани клишета за заглавия: Безплатен, Нов, Как да, Неочаквано, Сега, Обявяваме, Представяме, Вече и тук, Ново попълнение, Важeн напредък, Подобрение, Удивителен, Поразителен, Сензационен, Забележителен, Революционен, Разтърсващ, Чудодеен, Магически, Предложение, Бързо, Лесно, Търсим, Предизвикателство, Съвет за, Истината за…, Сравнете, Изгодна сделка, Побързайте, Последен шанс. Според Огилви ефектът на заглавието може да се усили още повече с употребата на емоционални думи като “любим”, “любов”, “страх”, “горд”, “приятел” и др.

28. Открийте скрита полза

Как да заслужите аплодисменти и дори бурни овации всеки път, когато произнасяте реч!

Това заглавие, написано от Тед Николас, продаваше издание за оратори. Едно от неговите скрити или странични предимства е научаването на това как се стига до бурни овации – нещо, което всеки оратор иска. Опитайте се да откриете скритата полза на вашия бизнес. Задайте си въпроса:”Какво ще получат хората в резултат на покупката и използването на моя продукт или услуга?”

29. Дайте причини

Три причини, поради които трябва да напишете книга
Седем основания, заради които трябва да се обадите на този лекар днес
Девет причини да използвате това почистване

Причините въвличат читателите в рекламата ви. За да разберат повече, те трябва да стигнат до края на текста. Номерът е да се прицелите към потенциалните си клиенти. Ако сте счетоводител, изложете причини, свързани с услугата ви. Ако сте пекар, дайте причините, поради които вашата храна е по-добра.

30. Използвайте похвата “преди и след”

Правилният и неправилният начин да си купите употребявана кола

Това е разпространен начин, с който да покажете защо бизнесът ви си струва. Ако предлагате градинарски услуги, бихте могли да използвате заглавие, което внушава, че превръщате градините от джунгли в паркове. В подобен тип заглавия вие просто сравнявате това, което хората имат сега (техните проблеми) с това, което вие им предлагате (решението).

Как да изпробвате заглавието си?

Ето един начин да проверите дали заглавието ви е подходящо, преди да похарчите дори и цент за пускане на рекламата. Задайте си въпроса: Може ли това заглавие да бъде използвано за нечии конкурентни реклами, писма или сайтове? Мислено сложете своето заглавие върху конкурентна реклама. Заглавието подхожда ли там?
Ако отговорът е да – променете го!

Джо Витале (Mr.Fire)

Google+ коментари

Коментари