• Home
  • /content writing
  • /Опростен анализ на съдържание, с който всеки може да се справи
Опростен анализ на съдържание, с който всеки може да се справи

Опростен анализ на съдържание, с който всеки може да се справи

Бари Фелдман за лесния начин, по който да използвате данните от посещенията на сайта ви, за да измервате ефективност на съдържание

Някои хора пируват с анализ на съдържание. Повечето не го правят. Ако сте от втория тип, тази публикация е за вас. Истината е, че анализът на съдържание не получава дължимото внимание.

Когато лидерите в онлайн маркетинга ни предоставят своите изводи от изследванията, които правят, основните предизвикателства, пред които се изправяме като хора, които се занимават с маркетинг на съдържание, винаги включват проблеми със създаването на съдържание.

Невъзможността да се измери ефективността му оглавява списъка с проблеми. Обикновено обаче едва една трета от хората си признават, че този факт ги притеснява.

Дали защото се справят добре с метриките и анализа, които се отнасят до съдържанието? Или става дума за това, че когато нещо е извън обсега ни, то ще бъде и извън мислите ни? А възможно ли просто измерването на ефективността на дадено съдържание действително да е твърде трудно начинание?

Моето мнение в случая е, че много маркетинг специалисти не припарват към тази област просто защото не знаят как да го направят. Изглежда твърде заплетено. Объркано. И най-вече си е болезненичко.

Повечето от маркетинг професионалистите, които се занимават с нови медии, осъзнават, че има всякакви видове данни, които си струва да бъдат анализирани. Въпреки това обаче същите тези хора изпитват трудности при определянето на метриките, които имат най-голямо значение. Кой набор от данни най-добре сочи успеха? Коя информация е най-релевантна по отношение на постигането на зададените бизнес цели? Кои показатели сочат слабости, които следва да бъдат адресирани?

В настоящата публикация ще се опитам да опростя нещата. Да изброя кое какво е при анализа на съдържание, в опит да ви помогна да бъдете специалисти, ориентирани повече към данните и информацията свързана с тях. Това от своя страна ще ви помогне да станете по-ефективни.

Експертите в анализа на съдържание

Pawan Deshpande, изпълнителен директор на Curata, създаде удивително ръководство-наръчник, което описва анализа и показателите, използвани при измерването на съдържание. Наръчникът е с участието на 23 маркетинг експерти.

 

Не позволявайте моята публикация да ви спре да прочетете цитираната електронна книга. Тя е наистина много добър източник, който ще ви помогне да демистифицирате анализа на съдържание, за да можете да определите до каква степен маркетингът чрез съдържание ви помага при печеленето на потенциални клиенти и увеличаването на приходите.

Curata вършат отлична работа с тази книга, помагайки на читателите си да схванат анализа на съдържание, като разбиват темата на категории. В моята публикация аз ще направя същото. 

Имайте предвид обаче, че споменатата книга отделя място и за оперативни показатели, които изследват разходите по създаване на съдържание. Тук аз няма да се спирам на това, ще се съсредоточа върху представянето.

5 показателя, свързани с контент маркетинг

 

Искате ли да разберете по-добре стойността, която съдържанието ви предоставя или не предоставя на аудиторията ви? Искате да знаете точно колко клиенти привлича то, колко от тях същото това съдържание задържа и ангажира? 

Разбира се, че искате. Налага ви се. В допълнение към това, че получавате по-голяма яснота за стратегията си за съдържание, получавате и друго:

  • Вдъхновение за екипа ви (хората, които се занимават с маркетинговите дейности на компанията ще бъдат много по-мотивирани да го правят, когато усилията им са измерими)
  • Мотивация за екипна работа (фокусът върху ROI ще допринесе за по-сплотена екипна работа)
  • Подобряване на съдържанието ви (метриките ще помогнат за подобряване на слабите места в съдържанието и подсилване на онези части от маркетинга ви, които работят добре

Както вече споменах, тук ще се фокусираме върху 5 категории:

  1. Показатели, които показват как съдържанието ви бива консумирано
  2. Показатели, които показват споделянето на съдържанието ви
  3. Показатели, които показват успеха ви да задържите читателите си
  4. Показатели, които показват привличането на потенциални клиенти
  5. Показатели за продажби

Не се притеснявайте и не се стъписвайте от всичко изброено. Ще обясня всичките пет точки.

Показатели, които показват как съдържанието ви бива консумирано

Колкото повече разбирате какви са предпочитанията на вашите клиенти както и как се държат те спрямо съдържанието ви, толкова повече ще сте в състояние да използвате маркетинга чрез съдържание, като инструмент за достигане до същите тези клиенти.

За щастие има няколко показателя, които могат много да ви помогнат в това начинание.

Измервайте консумацията на съдържание от уебсайта и блога ви с помощта на:

Преглеждания на страниците (Page views)

Супер просто. Колко пъти биват гледани страниците ви.

Уникални посетители (Unique visitors)

Колко са новите потребители, достигнали до сайта ви. Очевидно е, че обратното на уникалните потребители са онези, които идват повторно на сайта ви, което показва базата от фенове, които имате. От друга страна повечето уникални потребители сочат, че обхватът ви расте, което от своя страна би трябвало да увеличи броя на потенциалните ви клиенти.

Време, прекарано на страницата (Time on page)

Докато традиционните медии се фокусират върху броя преглеждания, най-вече заради продажбата на реклама, дигиталните медии се движат стабилно към измерване на времето. Следва да е ясно защо.

 Повече време инвестирано в консумиране на съдържанието ви е равно на по-висока степен на ангажираност с това, което правите.

Абонаменти (Subscriptions)

Хората в сферата на маркетинга на съдържание се стремят към увеличаване на броя на читателите, на броя на хората, които избират да получават съдържанието ви чрез имейл или RSS, но за предпочитане чрез имейл.

Наистина е важно да сте наясно с гореописаните показатели и да ги следите не само по отношение на сайта си, но и по отношение на блоговете си като цяло. Отчетите ви с анализи ще представят средни стойности на базата на избран от вас период от време. За да вземате информирани решения е необходимо да включвате в уравнението си всички тези показатели.

Много от маркетинг професионалистите определят конверсията (реализацията) като заявка от нов потребител да се абонира за съдържанието ви. Затова е добре така да настроите Google Analytics (вижте How to Setup Google Analytics: 5 Quick Videos That Make it Easy), че да можете да измервате кои страници най-добре успяват да накарат хората да ви предоставят имейл адреса си. Разбира се, имайте предвид, че тези данни отразяват и ефективността на призива към действие, разположен на съответните страници.

Измервайте ефективност, чрез мерене на броя сваляния на предоставен от вас материал

Брой на хората, които са избрали да се запишат за получаване на известия от вас (Opt-in counts)

Някои или всички ваши материали, които предоставяте за безплатно сваляне, ще бъдат достъпни след попълване на форма от страна на посетителя. Броят сваляния ще ви даде идея за това колко ценно смятат потребителите ви, че е съдържанието ви.

Реализации (Conversion rate)

Процентът посетители които са дошли на лендинг страницата ви и са попълнили формата на нея също е от значение. Изводите, които информацията за този процент ви дава, първо отразяват апетита към съдържанието ви и второ говорят за ефективността на целевата ви страница.

Сравняването на лендинг страници, които имат съответно висок или нисък процент на конверсии, следва да ви предостави ценна информация за това кое съдържание продава и кое не. 

Измерването на консумацията на съдържание в социалните мрежи не е лесна работа.

Импресии (Conversion rate)

Някои социални мрежи предоставят статистики за импресии, но измерването на това до колко хора реално е достигнало съдържанието ви е неясно.

На изображението виждате пример за това, че Facebook ми казва, че моят пост The role of the content marketing consultant е достигнал 75 души. Повечето хора вече осъзнават, че Facebook прави достигането до аудиторията ви по органичен начин трудно.

CTR (Click-through rate)

При социалните мрежи можете да измервате кликове. Някои платформи предлагат показатели за кликове. Доста новопоявили се услуги ви предлагат да събирате анализи и данни от социалните мрежи, както и да използвате съкратени url адреси, за да измервате кой, кога и къде е кликнал.

В книгата на Curata, Pawan извежда “ангажираността” като категория, част от анализите, най-вече защото изключително дълбокият ресурс, какъвто е Google Analytics, събира данни както за продължителност на сесията така и за и дълбочината на достигане на страници.

Целта на тази публикация е да улесни анализа, затова ще ви кажа, че когато става дума за улесняване, броя преглеждания и времето, прекарано на страниците ви са ви достатъчни.

И все пак, допълнителните цифри, които говорят за степента на ангажираност на аудиторията ви не са са подценяване, стига да имате възможност да се заемете с анализирането им.

 Интересно е, че няколко признати експерта изразяват още две идеи, които бихте могли да сложите в категорията “ангажираност”.

Neil Patel, основател на QuickSprout, KISSmetrics и Crazy Egg, пише, че според него броят на коментарите под даден пост има голямо значение, защото отразява доколко аудиторията ви е ангажирана с това, което предлагате.

Лари Ким, основател на WordStream, пък казва, че проследява обратната връзка, която получава за съдържанието си – като например писмо от фен или следване в LinkedIn. 

Няма съмнение, че обратната връзка, както и коментарите, до голяма степен също могат да ви послужат за измерване на маркетинговите ви усилия.

Измервайте ефективността на имейлите си с:

Нива на отваряне (Open rates)

За да правите имейл маркетинг ефективно е жизненоважно да проследявате процента от имейл абонати, които отварят имейлите ви.

От друга страна няма да е коректно да се твърди, че всеки път когато имейлът ви бива отварят съдържанието му се консумира. Не забравяйте това.

CTR (Click-through rates)

Повечето мейли се създават, за да привличат трафик към даден уебсайт или блог. Във вашия, съкратете съдържанието и инструктирайте получателя с “Вижте повече” бутон, който да води към сайта ви. Така ще имате един важен показател, с който ще мерите източниците си на трафик, както и предпочитанията на клиентите си.

Растеж на списъка ви с мейли (List growth)

Както ще забележите, в книгата на Curata, от мен има един цитат, в който казвам: “Парите са в този списък”. Трябва да се стремите да увеличавате имейл списъка си с адреси и да проследявате всички показатели.

Аз самият съм запален застъпник на имейл маркетинга и предлагам подробен наръчник за усвояване на най-добрите практики в него. Тази безплатна електронна книга включва задълбочен анализ на имейл маркетинга и свързаните с него показатели, които би трябвало да ви бъдат полезни. 

Следва: Опростен анализ на съдържание, който всеки може да направи  Част 2 (Показатели, които измерват споделянето, ангажираността, потенциалните клиенти и продажбите)

Източник: Content Analytics Simplified (So It Won’t Freak You Out)

Автор: Barry Feldman

Google+ коментари

Коментари